Samochody koncepcyjne to pojazdy testowe, które mają zachwycać innowacyjnością technologii oraz designem. Oto pięć prototypów Seata, które sporo wniosły do rozwoju marki.

Seat Toledo Electirico – olimpijski samochód na prąd

W 1992 roku, kiedy cała Barcelona przygotowywała się do igrzysk olimpijskich, inżynierowie Seata dołączyli do tych zmagań. Projektantom rzucono wyzwanie stworzenia pojazdu elektrycznego, który poprowadziłby sztafetę ze zniczem olimpijskim oraz zawody maratonu. W rezultacie powstała elektryczna wersja Toledo, wyposażona w baterie ważące 500 kilogramów, która zapewniała zasięg 65 kilometrów.

Seat Toledo Electirico.

Seat Bolero – kształt przyszłości

Ten model był zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1998 roku. Miał silnik o mocy 330 KM i niezwykły jak na tamte czasy zestaw świateł. Co ciekawe karoseria Bolero to czterodrzwiowe coupe, które stało się popularne dopiero lata później wraz z pojawieniem się Mercedesa CLS w 2004 roku. Samochód zaprojektował austriacki stylista Erwin Himmel, który odpowiedzialny jest również m.in. za wygląd takich samochodów, jak Audi 80 B3, Audi 100 C4, VW Golf IV, Seat Ibiza 6K czy VW Touareg i Phaeton.

Seat Bolero.
Seat Bolero.

Seat Salsa Emoción – przed SUV-ami

Seat ma obecnie w swojej gamie trzy modele SUV-ów – Aronę, Atecę i Terraco. Jednak już w 2000 roku zaprezentowano koncepcyjny model Salsa Emoción, który oficjalnie był crossoverem. Koncepcyjny model wyposażony był w system MDC – Multi Driving Concept. Umożliwiał on wybranie jednego z trzech trybów jazdy – ekonomicznego, sportowego i neutralnego.

Seat Salsa Emoción.
Seat Salsa Emoción.

Seat IBE – zaskakujący design

W 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Seat zaprezentował samochód koncepcyjny IBE, który stał się na długi czas wyznacznikiem wyglądów przyszłych generacji hiszpańskich modeli. IBE określił kierunek projektowania trzeciej generacji Leona i nie tylko. Warto dodać, że auto napędzane było silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW.

Seat IBE.
Seat IBE.

Seat 20v20 – zapewniający łączność

Dostęp do sieci jest podstawą rozwoju obecnej i przyszłej mobilności – tak przynajmniej twierdzi Seat. Duże ekrany i stałe połączenie z telefonem komórkowym stały się częścią naszego codziennego życia. Seat ten styl życia przewidział w 2015 roku w koncepcyjnym modelu Seat 20v20. Ten hybrydowym pojazd CUV (Crossover Utility Vehicle) mógł się poszczycić pionierskimi jak na tamte czasy możliwościami z zakresu łączności. Jego istotą było urządzenie Personal Drive, które obsługiwało mobilny system nawigacyjny i zdalnego pilota do sterowania klimatyzacją samochodu. Za jego sprawą możliwe było również spersonalizowanie trzech 12-calowych ekranów znajdujących się w pojeździe.

ZOBACZ TAKŻE: Seat el-Born: Hiszpański temperament prosto z gniazdka

Seat 20v20.
Seat 20v20.
Seat 20v20.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BEZPIECZNA JAZDA: Samochód pomoże, ale nie wyręczy

Współczesne samochody są nieomal jeżdżącymi komputerami. Na ile systemy wspomagające naszą jazdę zwalniają z ...

Volkswagen: Kurs na czystą mobilność

Volkswagen opracowuje jednolitą koncepcję zastosowania w przyszłości napędu elektrycznego. Jeśli spojrzeć na dane Goddard ...

Wyprzedaż Opla rozpoczęta

W maju 2018 roku kierownictwo Opla i rada zakładowa uzgodnili pakiet reorganizacji obejmujący wszystkie ...

Mercedes CLA Coupe: Dla młodych i wiernych

CLA jest w ofercie Mercedesa od 2013 roku. Teraz została przedstawiona druga generacja, która ...

Rząd dofinansuje Fundusz Rozwoju Dróg

Ustawa dotycząca Funduszu Dróg Samorządowych zostanie uaktualniona. Według zapowiedzi, zmieni się nie tylko nazwa, ...

PSA i FCA: Przedmałżeńskie podchody?

Francuska Grupa PSA chce przejąć europejską część FCA. Ta wiadomość zelektryzowała rynek w mijającym ...