Toyota oferuje nową Camry z nową opcją – napędem na wszystkie koła. Ostatnio klienci w tym modelu mieli możliwość zamówienia napędu 4WD w latach 1988-1991. Sedan z napędem na cztery koła został opracowany w centrum rozwoju w Saline w stanie Michigan i jest niestety przeznaczony wyłącznie na rynek amerykański. Według producenta, to opcja dla tych którzy chcą napęd na cztery koła, ale nie chcą przesiadać się do SUV-a. Camry od lat jest jednym z najbardziej popularnych modeli na amerykańskim rynku.
Toyota Camry AWD.
Technologia napędu na cztery koła bazuje na obecnej serii RAV4. Funkcja „Dynamic Torque Control” została zaprojektowana z myślą o optymalnym rozłożeniu momentu, szczególnie na śliskich drogach. Do 50 procent mocy można przyłożyć na tylną oś. Jeżeli napęd na cztery koła jest niepotrzebny, na przykład podczas długich podróży po autostradzie, sprzęgło elektromagnetyczne odłącza tylną część układu napędowego.
Aby zintegrować napęd na cztery koła, inżynierowie musieli mocno zmodyfikować Camry. Dopasowali konstrukcję podłogi, zainstalowali elektroniczny hamulec postojowy i wymienili płaski zbiornik na nowy i innym kształcie. Pomimo tylnego mechanizmu różnicowego wysokość podłogi bagażnika pozostaje niezmieniona. Masa Camry AWD wzrosła o 75 kg. Nowa Camry AWD będzie dostępna w USA jednak dopiero od wiosny 2020 roku.