Reklama

Audi S8: Nareszcie bez diesla

Podczas gdy mniejsze modele Audi ze znaczkiem S muszą się zadowolić silnikami diesla, nowe Audi S8 otrzymało czterolitrową, benzynową jednostkę V8.

Publikacja: 02.07.2019 11:07

Audi S8: Nareszcie bez diesla

Foto: moto.rp.pl

Nawet dla fanów diesla brzmi to dziwnie: w przyszłości modele usportowione modele Audi ze znaczkiem S – od S4 do S7 – napędzane będą silnikami wysokoprężnymi. Przynajmniej te sprzedawane w Europie. Jak ma się usportowiony model do diesla wie pewnie tylko pomysłodawca, siedzący gdzieś w centrali Audi. Na szczęście nowy S8, którego będzie można zamówić już jesienią, a na rynek trafi pod koniec roku, otrzymał porządny silnik benzynowy.

""

Audi S8.

Foto: moto.rp.pl

Sercem układu napędowego jest czterolitrowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 571 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi dodatkowo sięgnęło po miękką hybrydę, która korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej. Technologia ta ma na celu umożliwienie jazdy w niektórych sytuacjach z wyłączonym silnikiem (tzw. żeglowanie), wydłużony zakresem pracy systemu start-stop i szybsze ponowne uruchamianie silnika. Dzięki temu wg. danych Audi zużycia paliwa ma zmniejszyć się o 0,8 litra na 100 km.

""

Foto: moto.rp.pl

Nowe Audi S8 jest standardowo wyposażone w aktywne zawieszenie pneumatyczne. Układ jest połączony z przednią kamerą i melduje do komputera sterującego twardością amortyzatorów o wybojach na drodze, który dostosowuje zawieszenie do panujących warunków. Nowością jest profil jazdy „Comfort +”, w którym nie tylko zmniejsza się boczne przeciążenia, ale i podnosi karoserię przed wejściem lub wyjściem z auta. Limuzyna wyposażona jest w napęd na obie osie i system skrętnych czterech kół. Na tylnej osi znajduje się sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela siłę między tylne koła poprawiając przyczepność podczas przyspieszania. Na życzenie Audi wyposaża S8 w wydajny układ hamulcowy ceramiczne, z tarczami 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu oraz z dziesięciotłokowymi zaciskami.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Według producenta Audi S8 wykorzystuje 38 systemów wspomagających, które są pogrupowane w dwa pakiety „City” i „Tour”. W tym drugim przypadku znajduje się adaptacyjny asystent jazdy, który łączy funkcje adaptacyjnego tempomatu i ostrzeżenia o zatłoczeniu i opuszczeniu pasa ruchu. Oznacza to, że S8 przyspiesza i hamuje automatycznie, w zależności od warunków i sytuacji panujących na drodze. Jeśli ktoś zamówi wszystkie dostępne asystenty otrzyma samochód z pięcioma radarami i dwunastoma czujnikami ultradźwiękowymi, a także wyposażony w sześć kamer i skaner laserowy.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe Audi Q7: W stronę Q8

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nawet dla fanów diesla brzmi to dziwnie: w przyszłości modele usportowione modele Audi ze znaczkiem S – od S4 do S7 – napędzane będą silnikami wysokoprężnymi. Przynajmniej te sprzedawane w Europie. Jak ma się usportowiony model do diesla wie pewnie tylko pomysłodawca, siedzący gdzieś w centrali Audi. Na szczęście nowy S8, którego będzie można zamówić już jesienią, a na rynek trafi pod koniec roku, otrzymał porządny silnik benzynowy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama