Audi S8: Nareszcie bez diesla

Podczas gdy mniejsze modele Audi ze znaczkiem S muszą się zadowolić silnikami diesla, nowe Audi S8 otrzymało czterolitrową, benzynową jednostkę V8.

Publikacja: 02.07.2019 11:07

Audi S8: Nareszcie bez diesla

Foto: moto.rp.pl

Nawet dla fanów diesla brzmi to dziwnie: w przyszłości modele usportowione modele Audi ze znaczkiem S – od S4 do S7 – napędzane będą silnikami wysokoprężnymi. Przynajmniej te sprzedawane w Europie. Jak ma się usportowiony model do diesla wie pewnie tylko pomysłodawca, siedzący gdzieś w centrali Audi. Na szczęście nowy S8, którego będzie można zamówić już jesienią, a na rynek trafi pod koniec roku, otrzymał porządny silnik benzynowy.

""

Audi S8.

moto.rp.pl

Sercem układu napędowego jest czterolitrowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 571 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi dodatkowo sięgnęło po miękką hybrydę, która korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej. Technologia ta ma na celu umożliwienie jazdy w niektórych sytuacjach z wyłączonym silnikiem (tzw. żeglowanie), wydłużony zakresem pracy systemu start-stop i szybsze ponowne uruchamianie silnika. Dzięki temu wg. danych Audi zużycia paliwa ma zmniejszyć się o 0,8 litra na 100 km.

""

moto.rp.pl

Nowe Audi S8 jest standardowo wyposażone w aktywne zawieszenie pneumatyczne. Układ jest połączony z przednią kamerą i melduje do komputera sterującego twardością amortyzatorów o wybojach na drodze, który dostosowuje zawieszenie do panujących warunków. Nowością jest profil jazdy „Comfort +”, w którym nie tylko zmniejsza się boczne przeciążenia, ale i podnosi karoserię przed wejściem lub wyjściem z auta. Limuzyna wyposażona jest w napęd na obie osie i system skrętnych czterech kół. Na tylnej osi znajduje się sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela siłę między tylne koła poprawiając przyczepność podczas przyspieszania. Na życzenie Audi wyposaża S8 w wydajny układ hamulcowy ceramiczne, z tarczami 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu oraz z dziesięciotłokowymi zaciskami.

""

moto.rp.pl

Według producenta Audi S8 wykorzystuje 38 systemów wspomagających, które są pogrupowane w dwa pakiety „City” i „Tour”. W tym drugim przypadku znajduje się adaptacyjny asystent jazdy, który łączy funkcje adaptacyjnego tempomatu i ostrzeżenia o zatłoczeniu i opuszczeniu pasa ruchu. Oznacza to, że S8 przyspiesza i hamuje automatycznie, w zależności od warunków i sytuacji panujących na drodze. Jeśli ktoś zamówi wszystkie dostępne asystenty otrzyma samochód z pięcioma radarami i dwunastoma czujnikami ultradźwiękowymi, a także wyposażony w sześć kamer i skaner laserowy.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe Audi Q7: W stronę Q8

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nawet dla fanów diesla brzmi to dziwnie: w przyszłości modele usportowione modele Audi ze znaczkiem S – od S4 do S7 – napędzane będą silnikami wysokoprężnymi. Przynajmniej te sprzedawane w Europie. Jak ma się usportowiony model do diesla wie pewnie tylko pomysłodawca, siedzący gdzieś w centrali Audi. Na szczęście nowy S8, którego będzie można zamówić już jesienią, a na rynek trafi pod koniec roku, otrzymał porządny silnik benzynowy.

Pozostało 81% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności