Amerykańska strona motoryzacyjna CarBuzz opublikowała subiektywny wybór najlepszych silników. Oto siedem z nich.

Oto lista najlepszych silników w historii. Oczywiście to wybór subiektywny, ale w dużej mierze można się z nim zgodzić. Wybory padły na znakomite, mało awaryjne jednostki, które przez długie lata służyły do napędu najróżniejszych modeli aut, i sportowych, i limuzyn. Smutne jest to, że na liście nie znalazła się ani jedna jednostka oferowana obecnie.

Porsche | 6-cylidrowy boxer

Na liście najlepszych silników, jakie kiedykolwiek powstały, nie mogło zabraknąć sześciocylindrowego boxera od Porsche. Prawie żadna marka nie jest tak bardzo związana z tą koncepcją silnika jak Porsche. Sześciocylindrowy boxer zapewniał emocje kilku generacjom kierowców, a jednostka wciąż ma ogromny potencjał rozwojowy. Rozpoczął swoją karierę od dwóch litrów pojemności i 130 KM, a doszedł do czterech litrów i 500 KM. Odmiana z turbodoładowaniem ma jeszcze lepsze osiągi i także stała się legendą.

Volkswagen | 4-cylindrowy boxer

Kolejny silnik z przeciwbieżnymi tłokami na liście to czterocylindrowy bokser od Volkswagena. Chyba żadna inna wytwarzana masowo jednostka napędowa nie ma tak charakterystycznego brzmienia. Przewiozła miliony ludzi  z punktu A do punktu B, a u wielu rozbudziła też emocje. Ta konstrukcja montowana była m.in. w VW Chrabąszczu, pierwszych transporterach Volkswagena czy w Buggy. Silnik posłużył również jako podstawa konstrukcji do jednostki napędowej Porsche 356.

GM | 8-cylindrowy w układzie V

Smallblock V8 od General Motors. Był produkowany przez długi czas, ma ogromny potencjał i charakteryzuje się solidnymi osiągami. Znakomita, wytrzymała konstrukcja używana m.in. do napędu Corvetty.

BMW | 6-cylindrowy, rzędowy

Właśnie przez takie silniki, jak R6 BMW wyrosło na markę z najlepszymi jednostkami napędowymi. Tak przynajmniej było kiedyś. Sześciocylindrowa seria rzędowych silników do dzisiaj zachwyca kulturą pracy, szybkim wchodzeniem na obroty i absolutnie doskonałym dźwiękiem.

Honda | 4-cylindrowy VTEC

Żaden inny seryjny silnik nie kręci się tak wysoko, jak VTEC Hondy. 9000 obr./min dwulitrowego, czterocylindrowego silnika zamienia Hondę S2000 w wyjątkowego roadstera. Przy okazji osiąga 240 KM mocy, co dla wolnossącej, dwulitrowej jednostki jest znakomitym wynikiem. Dodatkowy plus: ten silnik nie ma wad i konstrukcyjnych słabości.

Rover | 8-cylindrowy w układzie V

Silnik V8 marki Rover również zalicza się do doskonałych konstrukcji. Zbudowany z metali lekkich był używany m.in. w modelu MGB GT, ale również w Range Roverach. Od lat sześćdziesiątych do lat dziewięćdziesiątych napędzał większość tego, co wyjeżdżało z Wysp. To konstrukcja bardzo wszechstronna z ciepłym dźwięk i dobrym dostępem do części zamiennych.

Jaguar | 6-cylindrowy w układzie V

Widlasty,  sześciocylindrowy silnik Jaguara to jedna z najbardziej wytrzymałych konstrukcji. Był montowany w bolidach wyścigowych, jak i w autach wielkoseryjnych. Potencjał tego silnika widać chociażby po tym, że tę czterolitrową jednostkę można było spotkać w wyścigu Le Mans.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mały elektryczny Volkswagen produkowany będzie w Bratysławie

Wszystko wskazuje na to, że podstawowy, elektryczny model Volkswagena nie będzie budowany w niemieckiej ...

Renault ma kredyt na 5 mld euro. Musi porozumieć się ze związkami

Renault porozumiał się z bankami i podpisał umowę o otwarciu linii kredytowej o wartości ...

Ceny | Dacia Lodgy 1.3 TCe: Kiedy liczy się cena

Dacia Lodgy od teraz oferowana jest z jednostkami benzynowymi 1.3 TCe o mocy 100 ...

BMW napędzane wodorem potwierdzone

BMW zapowiedziało, że w 2022 roku pojawi się wersja X5 zasilana paliwem wodorowym. Tym ...

Ile kosztuje elektryk, a ile model benzynowy? Porównanie cen

Jakie są różnice w cenie pomiędzy samochodem elektrycznym, a spalinowym? IBRM Samar przygotował takie ...

Jakich aut nie kupimy po 1 września

1 września wchodzą w życie nowe testy toksyczności spalin i nowa norma ich emisji. ...