Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Lexus do tej pory oferował SUV-y i limuzyny, ale na ostatnich targach motoryzacyjnych w Szanghaju marka zaprezentowała swojego pierwszego vana. Trudno nazwać go inaczej, niż imponującym.

Lexus LM.

Lexus i van jakoś do tej pory nie pasowali do siebie. Teraz to się zmienia. Rezultatem jest Lexus LM, minivan, który bazuje na Toyocie Alphard. Najbardziej uderzająca w jego wyglądzie jest ogromna, wręcz monstrualna atrapa chłodnicy. Jej kształt znany jest z innych modeli marki, ale tym razem jego wielkość została doprowadzona do granic absurdu. Za wlotem powietrza znajduje się prawie 300-konny, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra lub 2,5-litrowy, czterocylindrowy napęd hybrydowy o mocy 220 KM.

W najbardziej luksusowej konfiguracji auto ma z tyłu dwa duże, wentylowane pojedyncze fotele. Siedzenia można rozłożyć. Na konsoli środkowej znajduje się panel dotykowy do obsługi systemu audio-nawigacyjnego i klimatyzacji. Ogromny 26-calowy ekran może oddzielać pasażerów od szofera. To wersja dla biznesmenów korzystających z usług kierowcy.

Kto chce przewieźć więcej osób, może się zdecydować na Lexusa LM w siedmioosobowej konfiguracji z dwoma pojedynczymi siedzeniami w drugim rzędzie i trzema siedzeniami w trzecim. We wszystkich wariantach siedzeń pasażerowie podróżują dość komfortowo.

Lexus LM jest budowany w Japonii równolegle z Toyotą Alphard. Poza tym rynkiem ma być dostępny w Chinach oraz w innych krajach azjatyckich. Minivany to segment, który w Europie jest praktycznie martwy, za to w Azji auta tego typu sprzedają się znakomicie. Toyota Alphard w Japonii regularnie zdobywa istotne miejsca na liście bestsellerów. Luksusowy Lexus dla bogatych chińskich nabywców będzie idealny środkiem transportu.

ZOBACZ TAKŻE: Lexus ES: Zamiana z konieczności

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autobus napędzany wodorem, skonstruowany przez Toyotę i spółkę Hino Motors

Wodorowy przełom na polskich drogach?

Produkcja pojazdów napędzanych wodorem będzie rosła, a koszt ich wytworzenia po 2020 r. może ...

Peter Schoppmann, dyrektor sprzedaży Rolls Royce: Poznań ważniejszy od Paryża

Dla Rolls Royce’a konkurencją nie są inne marki motoryzacyjne, tylko jachty czy luksusowe apartamenty. ...

Maserati Levante GTS: Nowa wersja z silnikiem Ferrari

SUV Maserati otrzyma nową jednostkę napędową. Levante GTS będzie miało 550 KM i premierę ...

Kamera zamiast lusterka: kolejna rzecz, za którą dopłacisz

Kamera zamiast lusterka wstecznego to kolejna nowość, do której przyjdzie się nam przyzwyczaić. Nie ...

Brexit zabija produkcję samochodów w Wielkiej Brytanii

Wielka niepewność ogarnia brytyjski sektor samochodowy. Strach przed twardym Brexitem utrudnia życie producentom. Stowarzyszenie ...

Toyota inwestuje kolejne 200 mln dolarów w startupy

Toyota będzie wspierać start-upy własnym kapitałem, a tym samym wiązać na przyszłość młode firmy ...