Mazda MX-5: Więcej mocy

Mazda MX-5 z jeszcze większą dawką frajdy. Wszystko za sprawą nowego, dwulitrowego, czterocylindrowego silnika o większej mocy. Topowej wersji przybędzie 24 KM.

Publikacja: 16.04.2019 09:46

Mazda MX-5: Więcej mocy

Foto: moto.rp.pl

Na polskim rynku Mazda MX-5 dostępna jest tylko z jednym, najmocniejszym silnikiem. Do oferty nie wprowadzono jednostki o mocy 131 KM i 1,5 litra pojemności. Moc topowego silnika wynosiła do tej pory 160 KM. Teraz Mazda otrzyma dodatkowy zastrzyk mocy w postaci 24 KM.

""

Foto: moto.rp.pl

Jeśli ktoś spojrzy dokładnie w dane techniczne zauważy przyrost jedynie 5 Nm maksymalnego momentu obrotowego w porównaniu z poprzednią jednostką. Jednak należy też zauważyć, że ów moment następuje o 600 obr./min wcześniej niż poprzednio. Mało tego, nowy silniki kręci o 700 obrotów wyżej zanim zacznie się czerwony obszar na obrotomierzu. To różnica, którą fani MX-5 na pewno poczują i docenią. Teraz odnowiony 2-litrowy silnik powinien być zauważalnie żywszy niż jego poprzednik oraz (czego akurat na naszym rynku nie poczujemy) bardziej odcina się od nieoferowanej u nas słabszej wersji.

""

Foto: moto.rp.pl

Co sprawia, że dwulitrowy czterocylindrowy silnik ma więcej mocy? Po pierwsze do jednostki dolatuje więcej świeżego powietrza. Nadal mamy do czynienia z rzadkim dzisiaj rodzajem silnika bez turbosprężarki. Dlatego wzrost wydajności i reakcja przepustnicy na gaz zależą w znacznym stopniu od tego ile powietrza dostanie się do komór spalania. Zapewnia to większa przepustnica i zwężający się kolektor dolotowy. To nie wszystko. W komorach spalania jest wyższe ciśnienie wtrysku i przeprojektowane tłoki pozwalają na dokładniejsze rozpylenie paliwa, a w konsekwencji bardziej czystsze spalenie paliwa i mniejszą ilość cząstek sadzy. Jednostka napędowa osiąga normę Euro 6d, nawet bez filtra cząstek stałych.

""

Mocniejszy silnik Mazdy MX-5 ma teraz moc 184 KM.

Foto: moto.rp.pl

Na polskim rynku Mazda MX-5 dostępna jest tylko z jednym, najmocniejszym silnikiem. Do oferty nie wprowadzono jednostki o mocy 131 KM i 1,5 litra pojemności. Moc topowego silnika wynosiła do tej pory 160 KM. Teraz Mazda otrzyma dodatkowy zastrzyk mocy w postaci 24 KM.

Jeśli ktoś spojrzy dokładnie w dane techniczne zauważy przyrost jedynie 5 Nm maksymalnego momentu obrotowego w porównaniu z poprzednią jednostką. Jednak należy też zauważyć, że ów moment następuje o 600 obr./min wcześniej niż poprzednio. Mało tego, nowy silniki kręci o 700 obrotów wyżej zanim zacznie się czerwony obszar na obrotomierzu. To różnica, którą fani MX-5 na pewno poczują i docenią. Teraz odnowiony 2-litrowy silnik powinien być zauważalnie żywszy niż jego poprzednik oraz (czego akurat na naszym rynku nie poczujemy) bardziej odcina się od nieoferowanej u nas słabszej wersji.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy