Pierwszą złą informacją jest to, że – podobnie jak było w przypadku Tesli 3, model podstawowy, za cenę 39 tys. dol., będzie dostępny dopiero od 2021 roku. Podczas trwającej ponad godzinę prezentacji, która rozpoczęła się z prawie 22 minutowym opóźnieniem, Elon Musk zaczął od historii, jak „głupim pomysłem było zbudowanie wiele lat temu firmy produkującej samochody elektryczne…”. Jednak wybaczmy mu żart w stylu sucharów Karola Strasburgera. Później już było lepiej. Na scenie pojawiły się Tesla Roadster, Model X i Model 3. Niepotrzebny był kolejny tekst pod zgromadzoną publiczność: „Ford killed S-E-X-Y!”, ponieważ Ford uniemożliwił Tesli nadanie nazwy E, która była przeznaczona dla Modelu 3. Na scenę wjechała elektryczna ciężarówka Tesla Semi, która ma mieć zasięg 500 mil (około 800 km).
W dalszej części monologu Musk opowiadał o tym, jak trudno jest przekształcić samochód koncepcyjny w auto produkcyjne. Rozwodził się też sporo o fabryce Gigafactory. Model Y będzie pierwszą Teslą, która ma tam powstawać. Fabryka jest dwa razy większa od Pentagonu. A w Chinach trwa budowa drugiej, tylko jeszcze większej. Zakład powinien być gotowy do końca 2019 roku. Kolejnym tematem przed premierą są nowe superładowarki. 12 tys. sztuk ma zostać zamontowanych w 36 krajach. Ta ogromna sieć jest przeznaczona wyłącznie dla kierowców Tesli. Dzięki nowym, jeszcze szybszym ładowarkom do Modelu 3 będzie można teoretycznie „zatankować” w godzinę 1000 mil zasięgu.