Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Jesienią 2019 roku nowa generacja Renault Clio pojawi się w salonach. Premiera odbędzie się nieco wcześniej, bo już w marcu na salonie samochodowym w Genewie.

Na zdjęciach tego nie zauważymy, ale piąta generacja Clio będzie o 14 mm krótsza od swojego poprzednika (4048 mm), za to rozstaw osi powiększy się. Ten zabieg ma sprawić, że wnętrze ma być obszerniejsze. Żeby całość wyglądała dynamiczniej karoseria jest niższa o 30 mm (1440 mm), a opcjonalnie możemy zamontować 17 calowe koła. Z zewnątrz Clio nie różni się zbytnio od poprzedniej generacji. Nieco inny wygląd tylnych lamp, bardziej schowana klamka tylnych drzwi, kilka nowych przetłoczeń. Pojawią się nowe linie wyposażenia np. R.S. Line zastąpi GT Line. Wszystko co nowe kryje się pod karoserią. Bagażnik powiększył się aż o 91 litrów. Obecnie pomieści aż 391 litrów (poprzednik 300 l), czyli bardziej przypomina bagażniki w modelach kompaktowych. Inne schowki ukryte w środku mają łączną pojemność 26 litrów.

We wnętrzu środkowa konsola zwrócona jest bardziej w stronę kierowcy. Tradycyjne liczniki zastąpione zostaną digitalowym wyświetlaczem, który zależnie od wersji wyposażenia będzie miał 7 lub 10 cali. Ten większy wyświetlać będzie m.in. nawigację (podobnie jak w modelach grupy VW).

Nowe Clio w niedalekiej przyszłości będzie dostępne w wersji z napędem hybrydowym E-Tech (prawdopodobnie od 2020 roku). Pojawi się również rozbudowany system multimedialny z nowymi funkcjami. Jakimi? Tego Renault jeszcze nie zdradza. Nie wiadomo również jakie jednostki napędowe pojawią się w nowym Clio. Jednym z nich powinien być 1,3 litrowy silnik o mocy 150 KM, który powstał razem z Mercedesem. Podstawową jednostką napędową będzie prawdopodobnie 0,9 litrowy agregat, który zastąpi silnik o pojemności 1,0 litra.

ZOBACZ TAKŻE: Renault Clio RS Trophy: Groźniejszy niż się wydaje

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

GM musi oszczędzać. Z jakich modeli zrezygnuje?

Amerykański gigant GM zapowiada poważne zmiany. Firma chce się bardziej skupić na samochodach elektrycznych ...

Mazda MX-5: Czekaliśmy na to prawie 30 lat

W sierpniu 2018 roku Mazda zaprezentuje odnowioną wersję najpopularniejszego roadstera na świecie. MX-5 otrzyma ...

Toyota Camry: Powrót do Europy i Polski

Ósma generacja Toyoty Camry wraca do Europy i Polski. Zbudowana na platformie TNGA (Toyota ...

Top 20 | Najbardziej zakorkowane miasta na świecie

W jakich miastach stoi się najdłużej w korkach? Z raportu INRIX 2018 Global Traffic Scorecard wynika, ...

Smart odjeżdża do Chin

Produkcja miejskiego smarta okazała się zbyt dużym obciążeniem dla Daimlera. Do pomocy w dalszym ...

Elektryczne plany koncernu FCA

Szef koncernu FCA Mike Manley zapowiedział nową platformę dla nowych, elektrycznych modeli. Jako pierwszy ...