Największy SUV BMW pojawi się w salonach na początku przyszłego roku. Już teraz można go zamawiać. Ile kosztuje X7?

Pięć metrów długości (5151 mm), potężnych rozmiarów atrapa wlotu powietrza, ponad trzymetrowy rozstaw osi (3105 mm), opcjonalnie 22 calowe felgi. X7 to pierwszy luksusowy SUV BMW, a właściwe SAV (Sport Activity Vehicle), bo właśnie tak BMW określa swój najnowszy model. Standardowo wyposażony w trzy rzędy siedzeń, zatem mieszczący siedmiu pasażerów, jednak środkowy rząd może być na życzenie wyposażony w dwa oddzielne, kapitańskie siedziska. Wszystkie siedzenia posiadają elektryczną regulację. Pojemność bagażnika można zwiększyć z niewielkich 326 litrów do olbrzymich 2120 litrów. W salonach BMW X7 powinno pojawić się w marcu 2019 roku.

Nowy model oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi. Dostępne będą dwa silniki diesla o mocy 265 KM (X7 xDrive30d) i 400 KM (X7 M50d), i jeden benzynowy o mocy 340 KM (X7 xDrive 40i). Jak przystało na rangę auta wyposażenie seryjne jest obszerne. Zawiera m.in. pneumatyczne zawieszenie obu osi czy adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów, 5-strefową automatyczną klimatyzację. Dopłacić trzeba za aktywny układ kierowniczy i system aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych czy asystent parkowania.

Ceny BMW X7:
X7 xDrive 40i (340 KM): 402 100 zł
X7 xDrive 30d (265 KM): 393 000 zł
X7 M50d (400 KM): 483 800 zł

Ceny konkurencji:

Bentley Bentayga 4.0d (435 KM/diesel): od 922 000 zł
Range Rover 4,4 V8 (339 KM/benzyna): od 606 900 zł
Lexus LX 5,7 (367 KM/benzyna): od 650 000 zł
Mercedes GLS 400 4Matic (333 KM/benzyna): od 386 500 zł
Merceds GLS 350d 4Matic (258 KM/diesel): od 374 000 zł

ZOBACZ TAKŻE: BMW X7: Czołg klasy lux

Konkurencji w tym segmencie nie ma zbyt wiele. Bentley to trochę inny świat i widać to mocno po cenie. Sporo droższy Lexus to ciekawa oferta, ale bliższe X7 są zdecydowanie modele Range Rovera i Mercedesa. Ten ostatni jest tańszy, ale też dużo starszy bo produkowany od 2012 roku. Tak więc dopóki nie nadjedzie nowy GLS BMW X7 w lidze luksusowy SUV-ów do 500 tysięcy może czuć się właściwie bezkonkurencyjny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lexus UX: Na podbój serc

W najszybciej rosnącym w Europie samochodowym segmencie małych SUV-ów pojawił się nowy gracz. Poznajcie ...

Droga do oazy Liwa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Problemem dla kierowców bywa nawiewanie piasku na drogi biegnące przez pustynię

Emiracka jazda

Wiecie, czym jest nuda? Ja już wiem. To wieczorna podróż z lotniska w Dubaju ...

Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland: Zaangażowanie marki w sport to budowa wizerunku

W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. ...

Mitsubishi ASX zmienia twarz

Po dziewięciu latach kompaktowy SUV Mitsubishi ASX doczeka się nowego wcielenia. W Europie samochód ...

Samochód jak komórka

Coraz wyraźniej zmienia się sposób sprzedaży samochodów – firmy zaczynają kusić klientów nie ceną, ...

Cupra Formentor: Seat rozwija submarkę

Seat poszerza portfolio swojej nowej marki Cupra. Formentor jest hybrydowym konceptem i pierwszym własnym ...