Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Volvo rozbudowuje gamę modeli V60. Po kombi przyszedł czas na uterenowioną odmianę V60 Cross Country.

Ma być dla tych, którzy potrzebują nieco więcej prześwitu lub tych co chcą być nieco bardziej modni. Volvo V60 Cross Country zbudowane na płycie podłogowej SPA jest o 75 mm wyżej osadzone względem tradycyjnego kombi. Kierowca w Cross Country ma nieco wyższą pozycję za kierownicą, a na zewnątrz kombi wyróżnia się dodatkowymi elementami osłaniającymi nadwozie (plastiki na nadkolach, inne wykończenia zderzaków). Napęd na cztery koła montowany jest seryjnie.

Póki co Volvo V60 Cross Country dostępne jest wyłącznie z jedną jednostką silnikową. Za oznaczeniem D4 AWD kryje się dwulitrowy diesel o mocy 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W późniejszym czasie pojawi się wersja hybrydowa i model Plug-in, czyli hybryda z możliwością ładowania baterii z gniazdka.

Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. podwójne końcówki układu wydechowego, srebrne relingi dachowe, 18-calowe aluminiowe felgi czy asystent zjazdu ze wzniesienia Hill Descent Control. Istnieje tylko jedna linia wyposażenia – Momentum. Cena Volvo V60 Cross Country rozpoczyna się od 197 600 zł. Różnica pomiędzy tradycyjnym V60 a Cross Country w tej samej wersji wyposażenia wynosi 26 900 zł.

Konkurencja

Audi A4 Allroad (2.0 TDI, 190 KM): od 193 350 zł
BMW 320d Touring xDrive (2,0 l, 190 KM): od 186 700 zł
Mercedes C 220d 4Matic Kombi (2,0 l, 194 KM): od 184 700 zł

Prawdziwy konkurent dla Cross Country jest tylko jeden – Audi A4 Allroad to podwyższane kombi z napędem na cztery koła. Jak widać cena Volvo jest wysoka. Ekskluzywne kombi jest droższe nawet od XC60 z tym samym dieslem, napędem 4×4 i w wersji wyposażenia Momentum. SUV jest tańszy o 11 000 zł.

ZOBACZ TAKŻE: Volvo S60: Szwedzka niania z temperamentem

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sony zaprezentowało swój pierwszy elektryczny samochód

Nie Apple, ale Sony jest pierwszą firmą elektroniczną, która zaprezentowała swój własny samochód. Premiera ...

Maserati Levante GTS: Nowa wersja z silnikiem Ferrari

SUV Maserati otrzyma nową jednostkę napędową. Levante GTS będzie miało 550 KM i premierę ...

Czym jeżdżą piłkarze

Piłkarze to znakomici klienci branży motoryzacyjnej. Zarabiają krocie i kochają mocne, głośne i rzucające ...

Wiecha na budowie fabryki silników Mercedesa w Jaworze

Po rekordowym 2018 roku polska motoryzacja już zaczyna słabnąć

Kolejny wzrost produkcji, jeszcze więcej miejsc pracy, rekordowy eksport – branża motoryzacyjna w Polsce ...

Piotr Jędrach, Lamborghini Warszawa: Moglibyśmy sprzedać więcej Urusa

Jeżeli ktoś decyduje się na Lamborghini, to kupuje dokładnie takie, jakie chce. Swoje wymarzone ...

Nie będzie elektrycznego Ferrari

Samochody elektryczne mogą udawać sportowe, ale nie staną się nimi jeszcze przez długi czas. ...