Dobry początek roku dla Skody

Skoda dobrze rozpoczęła rok odnotowując praktycznie na wszystkich rynkach wzrost sprzedaży. Nowe modele, które dopiero pojawią się w ofercie pozwalają spokojnie patrzeć na dalsze wyniki sprzedaży w tym roku.

Publikacja: 14.05.2021 12:49

Dobry początek roku dla Skody

Foto: moto.rp.pl

  • Skoda zaliczyła na świecie dobry pierwszy kwartał
  • Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Turcji
  • Dwucyfrowe wzrost we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii
  • Chiny to jedyny rynek, na którym spadła ilość dostaw do klientów

Mlada Boleslav/Czechy | Skoda zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1 proc. wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9 procent.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa Skoda Fabia: Konkurencja może zacząć się bać

""

Skoda Fabia to jeden z nowych modeli, który powinien pojawić się w salonach latem 2021 roku.

Foto: moto.rp.pl

– Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników. Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a ENYAQ iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka fantastycznych nowości, w tym nową generację modelu Fabia. – mówi Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.

""

Elektryczna Skoda Enyaq

Foto: moto.rp.pl

W Europie Zachodniej marka odnotowała 111,6 tys. dostaw w pierwszym kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 4,6 proc. (od stycznia do marca 2020 roku: 106,7 tys. pojazdów). Skoda zwiększyła również dostawy w Niemczech, drugim co do wielkości jednolitym rynku, o 2,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, czyli do 36 600 pojazdów (od stycznia do marca 2020 roku: 35 800 pojazdów). Marka osiągnęła dwucyfrowy wzrost we Włoszech (8600 pojazdów; + 39,2 proc.), Francji (8600 pojazdów; + 44,3 proc.), Hiszpanii (6300 pojazdów; 32,8 proc.) i Belgii (5500 pojazdów; + 10,6 proc.). W Europie Środkowej czeska marka dostarczyła 46 900 pojazdów w pierwszym kwartale bieżącego roku powielając wynika z tego samego okresu zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 46 900 pojazdów). W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 10 200 pojazdów od stycznia do marca, co oznacza wzrost o 17,1 proc w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 8700 pojazdów). W Chinach, największym jednolitym rynku marki na świecie, dostawy do klientów spadły o 9,3 proc. do 26 300 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2020 roku: 29 000 pojazdów).

""

Skoda Octavia RS iV Combi.

Foto: moto.rp.pl

Jednak największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2021 roku miał miejsce w Turcji. Przy 9800 egzemplarzach producent samochodów odnotował w tym regionie wzrost o 162,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 3 800 pojazdów).

CZYTAJ TAKŻE: Tak wygląda zmodernizowana Skoda Kodiaq

""

Zmodernizowana Skoda Kodiaq

Foto: moto.rp.pl

  • Skoda zaliczyła na świecie dobry pierwszy kwartał
  • Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Turcji
  • Dwucyfrowe wzrost we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii
  • Chiny to jedyny rynek, na którym spadła ilość dostaw do klientów

Mlada Boleslav/Czechy | Skoda zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1 proc. wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9 procent.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta