Dobry początek roku dla Skody

Skoda dobrze rozpoczęła rok odnotowując praktycznie na wszystkich rynkach wzrost sprzedaży. Nowe modele, które dopiero pojawią się w ofercie pozwalają spokojnie patrzeć na dalsze wyniki sprzedaży w tym roku.

Publikacja: 14.05.2021 12:49

Dobry początek roku dla Skody

Foto: moto.rp.pl

  • Skoda zaliczyła na świecie dobry pierwszy kwartał
  • Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Turcji
  • Dwucyfrowe wzrost we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii
  • Chiny to jedyny rynek, na którym spadła ilość dostaw do klientów

Mlada Boleslav/Czechy | Skoda zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1 proc. wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9 procent.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa Skoda Fabia: Konkurencja może zacząć się bać

""

Skoda Fabia to jeden z nowych modeli, który powinien pojawić się w salonach latem 2021 roku.

Foto: moto.rp.pl

– Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników. Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a ENYAQ iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka fantastycznych nowości, w tym nową generację modelu Fabia. – mówi Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.

""

Elektryczna Skoda Enyaq

Foto: moto.rp.pl

W Europie Zachodniej marka odnotowała 111,6 tys. dostaw w pierwszym kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 4,6 proc. (od stycznia do marca 2020 roku: 106,7 tys. pojazdów). Skoda zwiększyła również dostawy w Niemczech, drugim co do wielkości jednolitym rynku, o 2,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, czyli do 36 600 pojazdów (od stycznia do marca 2020 roku: 35 800 pojazdów). Marka osiągnęła dwucyfrowy wzrost we Włoszech (8600 pojazdów; + 39,2 proc.), Francji (8600 pojazdów; + 44,3 proc.), Hiszpanii (6300 pojazdów; 32,8 proc.) i Belgii (5500 pojazdów; + 10,6 proc.). W Europie Środkowej czeska marka dostarczyła 46 900 pojazdów w pierwszym kwartale bieżącego roku powielając wynika z tego samego okresu zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 46 900 pojazdów). W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 10 200 pojazdów od stycznia do marca, co oznacza wzrost o 17,1 proc w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 8700 pojazdów). W Chinach, największym jednolitym rynku marki na świecie, dostawy do klientów spadły o 9,3 proc. do 26 300 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2020 roku: 29 000 pojazdów).

""

Skoda Octavia RS iV Combi.

Foto: moto.rp.pl

Jednak największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2021 roku miał miejsce w Turcji. Przy 9800 egzemplarzach producent samochodów odnotował w tym regionie wzrost o 162,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 3 800 pojazdów).

CZYTAJ TAKŻE: Tak wygląda zmodernizowana Skoda Kodiaq

""

Zmodernizowana Skoda Kodiaq

Foto: moto.rp.pl

  • Skoda zaliczyła na świecie dobry pierwszy kwartał
  • Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Turcji
  • Dwucyfrowe wzrost we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii
  • Chiny to jedyny rynek, na którym spadła ilość dostaw do klientów

Mlada Boleslav/Czechy | Skoda zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1 proc. wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9 procent.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego