- Skoda zaliczyła na świecie dobry pierwszy kwartał
- Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Turcji
- Dwucyfrowe wzrost we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii
- Chiny to jedyny rynek, na którym spadła ilość dostaw do klientów
Mlada Boleslav/Czechy | Skoda zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1 proc. wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9 procent.
CZYTAJ TAKŻE: Nowa Skoda Fabia: Konkurencja może zacząć się bać
Skoda Fabia to jeden z nowych modeli, który powinien pojawić się w salonach latem 2021 roku.
– Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników. Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a ENYAQ iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka fantastycznych nowości, w tym nową generację modelu Fabia. – mówi Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.