Audi ze wzrostem sprzedaży

Po kilku miesiącach spadków sprzedaży spowodowanych koronawirusem, Audi ponownie osiągnęło wzrost sprzedaży.

Publikacja: 11.08.2020 07:24

Audi ze wzrostem sprzedaży

Foto: moto.rp.pl

Pomimo pandemii Audi sprzedało w lipcu więcej samochodów na całym świecie niż rok temu. Hildegard Wortmann, dyrektor ds. sprzedaży w marce Audi powiedziała Heilbronner Stimme, że sprzedaż w lipcu wzrosła o 3 proc. do ponad 160 000 samochodów. To bardzo potrzebny dla niemieckiej marki wzrost. W drugim kwartale sprzedaż spadła o prawie jedną czwartą do 354 000 samochodów. Powodem nie tylko był brak klientów w salonach, ale głównie przestój fabryk w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Projekt Artemis pokaże jaka będzie przyszłość Audi

""

Audi S8.

Foto: moto.rp.pl

Chiński rynek otrząsnął się z pandemii na dobre. Tam sprzedaż wzrosła o prawie jedną czwartą. Co drugie sprzedane od kwietnia do czerwca Audi zostało zakupione właśnie w Chinach. Marka liczy na wzrosty również w Korei Południowej i Japonii. Pod względem sprzedaży globalnej Audi w ostatnich latach ustępuje swoim konkurentom Mercedesowi i BMW. To ma się zmienić. – Chcemy się wyróżniać w każdym segmencie jako marka premium. Stawiamy na technologie, stylistykę i digitalizację co pozwoli nam zwiększyć sprzedaż w ciągu najbliższych kilku lat – dodała Wortmann. Ponadto Audi chce w większym stopniu dotrzeć do młodszych grup docelowych.

""

Audi-RS_Q8.

Foto: moto.rp.pl

Wraz z elektrycznym modelem e-tron GT, który pojawi się pod koniec tego roku Audi otrzyma model wyznaczający nowy kierunek marki. Model będzie produkowany w fabryce w Neckarsulm i według Hildegard Wortmann ma stać się jednym z najważniejszych modeli przyszłego kierunku Audi. Niemiecka marka sprzedała w tym roku 22 000 egzemplarzy elektrycznego SUV-a e-tron.

CZYTAJ TAKŻE: Audi zelektryfikuje przyszłe sportowe modele RS

""

Elektryczne Audi-e-tron_Sportback.

Foto: moto.rp.pl

Pomimo pandemii Audi sprzedało w lipcu więcej samochodów na całym świecie niż rok temu. Hildegard Wortmann, dyrektor ds. sprzedaży w marce Audi powiedziała Heilbronner Stimme, że sprzedaż w lipcu wzrosła o 3 proc. do ponad 160 000 samochodów. To bardzo potrzebny dla niemieckiej marki wzrost. W drugim kwartale sprzedaż spadła o prawie jedną czwartą do 354 000 samochodów. Powodem nie tylko był brak klientów w salonach, ale głównie przestój fabryk w Europie.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta