Japończycy muszą wprowadzić do swojej oferty jak najszybciej samochody elektryczne. Mimo opanowania do perfekcji budowy hybryd skonstruowanie auta w pełni elektrycznego to zupełnie coś odmiennego. Z pomocą Toyocie przyjdzie chińska firma BYD. Wspólny ośrodek obydwu firm powstanie w 2020 roku w Chinach, a Toyota i BYD wniosą po 50 procent kapitału. Zespół zostanie skompletowany z inżynierów Toyoty i BYD, zatrudnionych obecnie w innych ośrodkach rozwojowych obu koncernów.
„Kierując się naszym stałym celem promowania i wprowadzania do szerokiego użytku zelektryfikowanych samochodów, bardzo się cieszymy, że Toyota i BYD zostaną partnerami i będą współpracować, odkładając na bok rywalizację. Liczymy, że ta współpraca zaowocuje dalszym rozwojem i wzrostem obu firm” – powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty.
Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty.
Wybór na partnera chińskiej firma BYD nie dziwi. Została założona w 1995 roku jako producent baterii i z czasem rozwinęła się w dostawcę kompleksowych rozwiązań energetycznych, w tym zelektryfikowanych samochodów i dużych magazynów energii. Nazwa BYD to skrót od hasła „Build Your Dreams”. Koncern produkuje kluczowe elementy do zelektryfikowanych aut, takie jak baterie, silniki elektryczne i elektronika do zarządzania energią w samochodzie. W 2008 roku BYD stał się pierwszym na świecie producentem hybryd plug-in (PHEV). Od 2015 roku przez cztery lata z rzędu producent ten sprzedawał najwięcej BEV i PHEV na świecie.