Były dyrektor zakupów BMW, Markus Duesmann, został zgodnie z oczekiwaniami mianowany nowym szefem Audi. Nowe stanowisko obejmie na początku kwietnia 2020 roku, kiedy kończy się okres przedawnienia jego kontraktu nałożony przez BMW. Jego poprzednik Bram Schot, który kierował firmą od lata 2018 roku rozstaje się z marką Audi.

""

Markus Duesmann będzie od kwietnia 2020 roku nowym szefem Audi.

moto.rp.pl

Hans Dieter Pötsch, przewodniczący Rady Nadzorczej Volkswagena podziękował Bramowi Schotowi za jego „niestrudzone wysiłki” oraz „zainicjował ważne zmiany”. Duesmann powinien, zgodnie z życzeniem CEO Herberta Diessa, przywrócić do życia potencjał Audi i hasła „Vorsprung durch Technik” (Przewaga dzięki technice). Jednocześnie przejmie odpowiedzialność za obszar badań i rozwoju w zarządzie grupy, którym Diess wcześniej zarządzał.

""

moto.rp.pl

Diess, który wcześniej pracował również w BMW, zwrócił się do 50-letniego inżyniera-mechanika Duesmanna latem 2018 roku, po tym jak ówczesny dyrektor generalny Audi Rupert Stadler został zatrzymany za udział w skandalu z silnikami diesla. BMW od początku nalega na pełny okres wypowiedzenia umowy. Audi boryka się obecnie z różnymi problemami, pod względem sprzedaży marka znacznie ustępuje BMW i Mercedesowi. Duesmann powinien ponownie zwiększyć rentowność Audi, ściślej współpracować z Porsche i VW i wprowadzić do 2025 roku 30 zelektryfikowanych modeli.

""

Audi e-tron to pierwszy wielkoseryjny, elektryczny model.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Audi RS4: Ewolucja wizualno techniczna

Po studiach Duesmann dołączył do Daimlera jako inżynier projektujący układy napędowe, po czym objął kierownictwo nad rozwojem silników diesla, a następnie, do 2007 roku został szefem rozwoju Formuły 1. Z teamu Mercedesa przeniósł się na to samo stanowisko do zespołu BMW F1. W 2016 roku został mianowany do zarządu BMW i zarządzał działem zakupów.