Nadchodzi zmierzch dealerów. Auta będziemy kupować online

Motoryzacja się zmienia. W niedalekiej przyszłości nie będzie w ofercie silników spalinowych, ale również zmieni się forma sprzedaży nowych aut. W 2025 roku Daimler planuje sprzedawać co czwarty samochód online.

Publikacja: 20.07.2019 17:54

Nadchodzi zmierzch dealerów. Auta będziemy kupować online

Foto: moto.rp.pl

Daimler przekierowuje krok po kroku swoją sprzedaż do sieci. Online ma być łatwiej, prościej i być może taniej. Britta Seeger, członek zarządu Daimlera twierdzi, że w 2025 roku niemiecka marka będzie sprzedawać co czwarty samochód online. W dłuższej perspektywie Daimler chce osiągnąć również bardziej jednolity i przejrzysty dla klientów system sprzedaży i ceny końcowej auta.

""

Za niedługo klienci mają zamawiać swój samochód online.

Foto: moto.rp.pl

Samochód z konkretnym wyposażeniem powinien, zgodnie z planem na przyszłość, kosztować wszędzie tyle samo – bez względu na to, czy jest kupiony online czy offline i bez względu na to, który dealera nam go sprzeda. W Szwecji i RPA Mercedes działa w taki sposób, że wybrany pojazd ma tę samą cenę wszędzie – zarówno online, jak i u każdego dealera.

""

W przyszłości tradycyjne salony zostaną zastąpione przez nowe platformy sprzedaży.

Foto: moto.rp.pl

Wypracowane ma zostać połączenie różnych kanałów, za pośrednictwem których klienci będą mogli kontaktować się z Daimlerem. Według własnych oświadczeń koncern i jego partnerzy handlowi inwestują co roku trzycyfrową kwotę w milionach euro w nowe koncepcje sprzedaży. Generalnie chodzi o to, że zakup samochodu musi być łatwiejszy i ogólnie wygodniejszy. Jak podkreśla Britta Seeger – „W wielu krajach ważna jest szybka dostępność pojazdu zamiast możliwości zindywidualizowania pojazdu”. W swoich analizach eksperci Daimlera zauważyli, że kupujący chętniej wybiera z różnych pakietów wyposażenia niż z dostępnych pojedynczych opcji.

ZOBACZ TAKŻE: SUV-y nadal modne. Kolejny rekord sprzedaży

Tak więc w przyszłości zamawiać będziemy nowy, zeroemisyjny samochód online, być może z wirtualną jazdą próbną i bez targowania się o rabat. Co najwyżej może system dorzuci nam komplet dywaników.

Daimler przekierowuje krok po kroku swoją sprzedaż do sieci. Online ma być łatwiej, prościej i być może taniej. Britta Seeger, członek zarządu Daimlera twierdzi, że w 2025 roku niemiecka marka będzie sprzedawać co czwarty samochód online. W dłuższej perspektywie Daimler chce osiągnąć również bardziej jednolity i przejrzysty dla klientów system sprzedaży i ceny końcowej auta.

Samochód z konkretnym wyposażeniem powinien, zgodnie z planem na przyszłość, kosztować wszędzie tyle samo – bez względu na to, czy jest kupiony online czy offline i bez względu na to, który dealera nam go sprzeda. W Szwecji i RPA Mercedes działa w taki sposób, że wybrany pojazd ma tę samą cenę wszędzie – zarówno online, jak i u każdego dealera.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont