3 miliony aut z poznańskich zakładów Volkswagena

22 lutego z linii produkcyjnej Volkswagena w Poznaniu zjechał 3 milionowy samochód w historii spółki. To niebieski Caddy Kombi Comfortline z dwulitrowym silnikiem mocy 150 KM w wersji Edition 35. Auto pozostanie w wewnętrznej flocie Volkswagen Poznań.

Publikacja: 22.02.2019 15:51

3 miliony aut z poznańskich zakładów Volkswagena

Foto: fot. VW

Od 1993 r. w poznańskiej fabryce powstawało w sumie 16 modeli należących do różnych marek koncernu Volkswagen. To m.in. Skoda Felicia, Fabia, Octavia, Volkswagen Passat, Bora i Polo. Po 2003 roku zakład w Poznaniu przeobraził się w samodzielną fabrykę aut dostawczych, z której wyjeżdżają modele VW Caddy oraz VW Transporter. Zakłady w Antoninku i Swarzędzu są jedynym miejscem na świecie, w którym od podstaw powstaje model Caddy i Transporter T6 z otwartą kabiną na ramie.

""

fot. VW

moto.rp.pl

– Trzymilionowysamochód wyprodukowany w Poznaniu to wielki powód do dumy dla całej, liczącej 11 tys. osób, załogi Volkswagen Poznań, a szczególnie dla pracowników zakładów w Antoninku i Swarzędzu, w których powstaje model Caddy. Cieszymy się, że zakład w Poznaniu przygotowuje się do produkcji nowych generacji pojazdów. W styczniu uruchomiliśmy halę logistyczną, zainstalowaliśmy też pierwsze roboty w nowej lakierni – mówiDietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen w sojuszu z Fordem

Volkswagen Poznań jest obecnie największym producentem samochodów w Polsce. W 2018 r. taśmy produkcyjne opuściło 266 819 samochodów: 161 tys. szt. VW Caddy (Poznań, Swarzędz), blisko 30 tys. VW Transporter T6 (Poznań, Swarzędz) oraz 66,8 tys. VW Crafter i nieco ponad 9 tys. bliźniaczych MAN TGE (Września). VW zwiększył produkcję dzięki uruchomieniu fabryki Craftera we Wrześni – w 2017 r. firmę opuściło 238 tys. pojazdów, a w 2016 r. 185,8 tys. W tyskich zakładach FCA ubiegłoroczny wynik okazał się o blisko 4 tys. aut słabszy niż w roku 2017. Fabryka Fiata, skąd w 2018 r. wyjechało 259,4 tys. aut, straciła tym samym pozycję lidera w produkcji samochodów w Polsce. Ale najgorzej wygląda sytuacja w gliwickim Oplu: jeśli taśmy zakładu w 2017 r. opuściło 165,2 tys. samochodów, to w roku ubiegłym już tylko 106,5 tys. To bardzo głęboki spadek, o przeszło jedną trzecią. Przy tym nic nie wskazuje, by sytuacja miała się zmienić, jeśli do fabryk nie trafią nowe modele. A w tej kwestii żadne decyzje jak dotąd nie zapadły.

""

Fabryka we Wrześni produkuje także elektryczną wersję VW Craftera / fot. VW

moto.rp.pl

Od 1993 r. w poznańskiej fabryce powstawało w sumie 16 modeli należących do różnych marek koncernu Volkswagen. To m.in. Skoda Felicia, Fabia, Octavia, Volkswagen Passat, Bora i Polo. Po 2003 roku zakład w Poznaniu przeobraził się w samodzielną fabrykę aut dostawczych, z której wyjeżdżają modele VW Caddy oraz VW Transporter. Zakłady w Antoninku i Swarzędzu są jedynym miejscem na świecie, w którym od podstaw powstaje model Caddy i Transporter T6 z otwartą kabiną na ramie.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?