Według branżowej firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl, do końca 2019 r. z zakładu ma wyjechać blisko 3 tys. motocykli Indian Scout oraz Indian Bober. Marka Indian została założona w 1901 roku i jest najstarszą na amerykańskim rynku jednośladów. W 2008 roku została przejęta przez Polaris Industries Inc., który w 2011 roku przeniósł ich produkcję z Nowego Jorku do Spirit Lake w stanie Iowa. Motocykle Indian stają się coraz bardziej popularne w Europie. W 2017 i 2018 roku w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) nabywców znalazło około 10 tys. maszyn ten marki. Uruchomienie produkcji w Opolu sprawia, że marka może zyskać na znaczeniu w Europie, gdzie obecnie najważniejszymi rynkami są Niemcy i Francja.

""

fot. Polaris

Foto: moto.rp.pl

Fabryka Polaris Poland została uruchomiona we wrześniu 2014 roku. Powstają w niej quady, duże skutery i motocykle terenowe. Zakład stanął na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Był pierwszą europejską fabryką koncernu z Minnesoty. – Budowa zakładów produkcyjnych obsługujących lokalne rynki w różnych częściach świata to element naszego dążenia do osiągnięcia pozycji globalnego lidera – tłumaczył jeszcze przed rozpoczęciem budowy prezes Polaris Industries Scott Wine.

CZYTAJ TAKŻE: Jednoślady 2018: Na rynku zyskują tylko najdroższe motocykle

Nowa inwestycja oznacza dodatkowe miejsca pracy: do pracy na linii produktowej zatrudniono ponad 50 osób. Ponadto plan firmy na 2019 rok zakłada wzrost zatrudniania o kolejnych 30 pracowników. Produkcja motocykli Indiana to również możliwość nawiązania kontaktów z Polarisem dla kolejnych poddostawcami. Według AutomotiveSuppliers.pl, plan budowy lokalnego zaplecza kooperacyjnego będzie oparty na sieci firm, z częścią których nawiązano już współpracę na potrzeby dotychczas wytwarzanych pojazdów.