Jeśli ktoś wydaje 100- 200 tys. euro za auto, to powinien mieć poczucie, że płaci za coś, co różni się od produkcji masowej.
Aktualizacja: 03.10.2023 03:16 Publikacja: 03.02.2018 12:46
Foto: www.porsche.com
Jeśli ktoś wydaje 100- 200 tys. euro za auto, to powinien mieć poczucie, że płaci za coś, co różni się od produkcji masowej.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: moto.rp.pl
Chiński konglomerat Geely Holding jest na zaawansowanym etapie rozmów z bankami o debiucie giełdowym Volvo Cars. Ma to nastąpić za kilka tygodni.
Kilka miesięcy, a w skrajnych przypadkach nawet rok – tyle trzeba czekać na nowe auto z powodu wyhamowania produkcji w fabrykach przez brak półprzewodników. Jest jednak rozwiązanie, które pozwala zmniejszyć problem: samochód przedkontraktowy.
Średnia katalogowa cena modeli z segmentu C wzrosła od 2002 do 2020 roku o około 63 procent. W 2002 roku za VW Golfa, Forda Focusa i inne auta w tej klasie płacono średnio 18 400 euro, w zeszłym roku było to prawie 30 000 euro.
Wzrost sprzedaży w tempie trzycyfrowym, nowy dyrektor generalny, przetasowania miejsc produkcji i oczyszczenie z zarzutów dotyczących nieprawidłowości we współpracy z Daimlerem.
Zarządzanie zespołem i efektywnością centrum nowoczesnych usług biznesowych
Związek Dealerów Samochodów poinformował o wysłaniu pisma do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie niekorzystnego dla dealerów projektu nowelizacji regulacji prawnych związanych z naprawami i wymianami wadliwych towarów. Jeżeli nie zostanie on zmieniony, może być powodem wielu problemów i strat finansowych.
Państwowy ubezpieczyciel stosuje nieuczciwe praktyki – twierdzą organizacje branżowe. PZU zaniżając odszkodowania doprowadzała do rynkowego precedensu. Czy UOKiK podejmie jakieś działania?
Doświadczenie zdobyli na czołowych uczelniach, a także w największych firmach z branży motoryzacyjnej. Są specjalistami w swoich dziedzinach, mają dorobek i pozycję zawodową. Co ich łączy? Piotr, Joanna, Małgorzata, Paweł podjęli wyzwanie, współtworzą zespół pracujący nad projektem polskiej marki samochodów elektrycznych Izera. Co przekonało ich do udziału w tym przedsięwzięciu?
Od 2 października samochody na rosyjskich numerach rejestracyjnych nie wjadą do Bułgarii. To kolejny kraj, który odciął Rosjanom wjazd.
Według doniesień włoskich mediów Fiat chce na dwa tygodnie zamknąć fabrykę w Mirafiori. To tam produkowany jest elektryczny model 500e. Powodem tymczasowego przestoju jest niski popyt na ten mały samochód elektryczny.
Kryzys dogania rejestracje samochodów ciężarowych, wyczerpują się zaległe zamówienia. Importerzy spodziewają się kiepskiego przyszłego roku.
„Motobarometr 2023”: Polska jest outsiderem w rozwijaniu elektromobilności. Firmy są nią mało zainteresowane, a zakaz sprzedaży aut spalinowych przyspieszy starzenie się polskiego rynku.
Nie ustają problemy związane z Gigafactory Tesli pod Berlinem. Pierwsza w Europie fabryka amerykańskiego producenta aut elektrycznych wciąż pojawia się na stronach gazet z negatywnymi informacjami. Niemiecka prasa donosi teraz o wyjątkowo dużej liczbie wypadków przy pracy, które mają miejsce w tym zakładzie.
Spółka ElectroMobility Poland wygrała przetarg i zostanie właścicielem działki o powierzchni 117 ha pod budowę fabryki aut elektrycznych. To ważny krok w kierunku urzeczywistnienia planów powstania polskiego auta elektrycznego.
– Potrzebuję nowych wyzwań, a ta branża mi je zapewnia. Odnalazłam się w niej – mówi Joanna Podkowa, kierowniczka kategorii zakupów bezpośrednich w ElectroMobility Poland. Zobacz odcinek programu „Ludzie Izery” poświęcony Joannie.
„Wyzwoleniem” teatr otworzy Dużą Scenę, czwartą inwestycję za dyrekcji Adama Orzechowskiego.
Nowe zasady sprzedaży drewna mają chronić zyski Lasów Państwowych. Interesy producentów mebli i innych branż zignorowano – twierdzą przedsiębiorcy.
Przytłaczająca większość Polaków chce bliskich relacji z USA, choć administracja Bidena twardo stawia sprawę wolności mediów i rządów prawa w relacjach z polskimi władzami.
Reakcja PiS na zorganizowany przez Koalicję Obywatelską Marsz Miliona Serc jest niespójna, wypowiedzi polityków obozu władzy sobie przeczą. A co jeśli rządzący nie przewidują przegranej?
Dożywocie dla Andrzeja P., ps. Nos, za zlecenie zabójstwa ciotki i jej męża oraz po 25 lat dla kilerów. Finał głośnego mordu.
Aż 82 proc. kupujących online najczęściej wybiera odbiór przesyłki w maszynie. A tu króluje InPost. Państwowa spółka w tej lukratywnej branży praktycznie nie istnieje, a jej sieć, zamiast rosnąć, maleje.
Nawet w okresie wakacyjnym rynek spożywczy skurczył się ilościowo aż o 4 proc. Mimo spowolnienia wzrostu cen nieprędko trend się odwróci.
Na rozpoczynającym się w środę w Watykanie synodzie reformatorscy biskupi z Niemiec nie będą milczeć.
Armenia zastanawia się nad opuszczeniem organizacji bezpieczeństwa, której przewodzi Rosja. Od Putina oddalają się też sojusznicy z Azji Środkowej.
– Wykryliśmy w internecie wiele nierzetelnych propozycji oferujących przyspieszenie spotkania czy załatwienie wizy – mówi Jiten Vyas, wiceprezes VFS Global.
Herbie Hancock wystąpi w Arabii Saudyjskiej, Dee Dee Bridgewater w Jordanii, natomiast Filharmonicy z Filadelfii zagrają w Chinach.
Analitycy przewidują, że nadchodzące tygodnie nie będą najlepszym okresem na GPW. Ich zdaniem główne indeksy balansują na cienkiej krawędzi.
Wstępne konsultacje projektu strategii energetycznej zostały zakończone, ale na jej przyjęcie trzeba jeszcze poczekać.
Przewodnicząca KE Ursula von der Leyen we wrześniowym orędziu o stanie Unii zwróciła uwagę na problem w dostępie do zielonych technologii, w tym fotowoltaiki. Częściowo przyznała, że jest to wynikiem krótkowzroczności lub braku zdecydowanego działania samej UE oraz krajów członkowskich.
Bariera popytu, z którą zmagali się polscy producenci, zaczyna kruszeć. Na horyzoncie widać konsumpcyjny boom, który utrudni obniżenie inflacji do celu NBP.
Po trzech dekadach transformacji zatoczyliśmy koło i znów trzeba się zastanowić, jak przywrócić konkurencję na polskim rynku paliw.
Litr benzyny powinien kosztować co najmniej 7 złotych. Zdaniem ekspertów ceny są zaniżane.
Większość właścicieli mikro-, małych i średnich firm spodziewa się, że ich przychody nie zwiększą się, choć wciąż wysoka jest inflacja.
Wydłużają się negocjacje łódzkich przedsiębiorców w sprawie zmian właścicielskich w sieci sklepów z odzieżą.
Podczas listopadowego szczytu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w Panamie (COP10) rozegra się wojna o przyszłość branży tytoniowej w Unii Europejskiej. I w Polsce.
Hemofilia wymaga stałej profilaktyki i leczenia. Choć w Polsce jest pod tym względem coraz lepiej, to ciągle chorzy mają ograniczony dostęp do najnowocześniejszych terapii, które są stosowane w innych krajach.
33 lata po zjednoczeniu Niemcy niczym gigantyczny tankowiec zmieniają kurs. Tonaż jednostki przesądza o powolnym tempie zmian, ale daje gwarancję, że nie będzie powrotu na stare wody – pisze historyk i publicysta.
Widzieliśmy dziką radość oraz męskie łzy, bo Europa na polu Marco Simone Golf Club po pięciu latach odzyskała Puchar Rydera. krzysztof rawa
Menedżer ds. zarządzania absencją chorobową, który analizuje częstotliwości korzystania ze zwolnień, ma pomóc przy nadużyciach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas