Volvo: design i kultura w Warszawie

Volvo z roku na rok sprzedaje nad Wisłą coraz więcej samochodów. Odmładzana gama modeli i nowatorski w skali globalnej koncept na ekspozycję aut może dodatkowo wzmocnić ten trend.

Publikacja: 13.04.2018 17:21

Volvo: design i kultura w Warszawie

Foto: fot. Piętka Mieszko/AKPA

– To pierwsze takie miejsce na świecie, światowa premiera nowego standardu sprzedaży samochodów. Z jednej strony będzie można oglądać tu auta, ale zapraszamy głównie do naszej kawiarni, na koncerty i inne organizowane tu wydarzenia kulturalne, spotkania autorskie czy panele dyskusyjne, nie tylko dotyczące tematów motoryzacyjnych – zachęca Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

W czwartek, 12 kwietnia na mapie motoryzacyjnej stolicy zadebiutowało nowe miejsce – Volvo Car Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 89. Otwarciu nowego, szwedzkiego konceptu towarzyszyła warszawska premiera Volvo V60. Klienci będą mogli kupić w nim samochód jednak nawet bez jazdy próbnej będą mogli przejechać się najnowszymi modelami Volvo za sprawą systemu wirtualnej rzeczywistości. Poza tym każdy będzie mógł napić się tu kawy i spróbować szwedzkich przysmaków.

""

Warszawska premiera Volvo V60, fot. Piętka Mieszko/AKPA

Foto: moto.rp.pl

Jeszcze nie tak dawno, bo w 2010 roku, Volvo Cars stało na progu opłacalności. W 2010 r. szwedzką markę od Ford Motor Company odkupiła chińska firma Geely, płacąc Amerykanom 1,8 miliarda dolarów. Od tego momentu Volvo z roku na rok rośnie w siłę. Przychód netto Volvo Cars w 2017 r. sięgnął 210,9 mld szwedzkich koron, co było wynikiem rekordowym, a marża zysku operacyjnego wzrosła do 6,7 proc. W 2017 roku Volvo Cars sprzedało na całym świecie 571 577 nowych aut osobowych.

Dobre wyniki marka notuje także na polskim rynku. Od 2012 roku Volvo Car Poland odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży. W 2017 r. klienci odebrali 9084 samochody, co oznacza wzrost o 17,3 proc. w stosunku do 2016 r. Ale skok widać najlepiej, jeśli porówna się wyniki sprzed dekady, kiedy w Polsce sprzedano 3743 egzemplarze Volvo.

Ulubieńcem klientów jest model XC60, który kupiło 4980 klientów. Kolejna na liście jest seria 90 – 1916 samochodów. Największym zainteresowaniem cieszy się model XC90 (801 egzemplarzy), kolejny jest S90 (536 sztuk), następnie V90 (302 rejestracje) i V90 Cross Country (277 rejestracji). Model V40 i V40 Cross Country to trzecie miejsce na podium. W 2017 roku do klientów trafiło 628 sztuk V40 i kolejnych 520 w wersji Cross Country.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo XC 60: Godny następca

Rosnącą popularność modeli SUV widać w łącznej sprzedaży marki 76 proc. odebranych samochodów stanowiły SUV-y i crossovery. Może być ich jeszcze więcej, bo nowy model XC40 został właśnie Europejskim Samochodem Roku, a model XC60 cieszy się tytułem World Car of he Year. Co ciekawe 76 proc. sprzedanych samochodów to auta z silnikiem diesla, a co dziesiąty sprzedany XC90 to wersja hybrydowa.

– To pierwsze takie miejsce na świecie, światowa premiera nowego standardu sprzedaży samochodów. Z jednej strony będzie można oglądać tu auta, ale zapraszamy głównie do naszej kawiarni, na koncerty i inne organizowane tu wydarzenia kulturalne, spotkania autorskie czy panele dyskusyjne, nie tylko dotyczące tematów motoryzacyjnych – zachęca Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

W czwartek, 12 kwietnia na mapie motoryzacyjnej stolicy zadebiutowało nowe miejsce – Volvo Car Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 89. Otwarciu nowego, szwedzkiego konceptu towarzyszyła warszawska premiera Volvo V60. Klienci będą mogli kupić w nim samochód jednak nawet bez jazdy próbnej będą mogli przejechać się najnowszymi modelami Volvo za sprawą systemu wirtualnej rzeczywistości. Poza tym każdy będzie mógł napić się tu kawy i spróbować szwedzkich przysmaków.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta