BYD to najlepiej sprzedająca się chińska marka samochodów. W zeszłym kwartale była o krok od zdetronizowania Tesli. Co prawda amerykańska marka zaliczyła przestój fabryki, który doprowadził do pierwszego od ponad roku spadku dostaw amerykańskiego producenta samochodów, ale i bez tego Tesla musi się mieć na baczności. W trzy miesiące BYD sprzedał 431 603 elektryków. To oznacza wzrost o 23 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2023 r. W tym samym czasie Tesla zdołała sprzedać 435 059 aut, a to oznacza, że różnica wynosiła zaledwie 3456 egzemplarze i była najmniejsza w historii.
Czytaj więcej
UE formalnie wszczęła dochodzenie w sprawie subsydiów do aut elektrycznych produkowanych w Chinach. To może skutkować wprowadzeniem ceł wyrównawczych już w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy. Chińczycy są oburzeni.
Sumarycznie BYD sprzedał jeszcze więcej aut, bo 822 094 egz. W ofercie chińskiej marki są również auta z napędem spalinowym. Marka produkuje własne baterie i półprzewodniki. Rośnie eksport chińskiego giganta. W trzecim kwartale eksport było to 9 proc. ogólnej sprzedaży BYD, w porównaniu z 5 proc. z poprzedniego kwartału. Obydwie marki (BYD, Tesla), są przedmiotem kontroli europejskich urzędników, którzy wszczęli dochodzenie w sprawie chińskich dotacji na pojazdy elektryczne. Zdaniem urzędników UE te dotacje stawiają europejskich producentów samochodów w niekorzystnej sytuacji.
Czytaj więcej
Xiaomi, chiński gigant elektroniczny wchodzi na rynek samochodów elektrycznych. Pojawiły się pierwsze zdjęcia i informacje na temat elektrycznego sedana MS 11, który ma debiutować na rynku pod koniec 2023 roku. Kolejne modele planowane są w późniejszym terminie.