Suzuki planuje pięć elektrycznych modeli na europejski rynek do 2030 roku

Suzuki podzieliło się elektrycznymi planami marki. Oprócz modeli hybrydowych w europejskich salonach mają pojawić się również auta z napędem w pełni elektrycznym. Planowane jest pięć różnych modeli.

Publikacja: 29.01.2023 09:41

Suzuki planuje pięć elektrycznych modeli na europejski rynek do 2030 roku

Foto: mat. prasowe

Suzuki przygotowuje się do transformacji w kierunku technologii napędów elektrycznych. Japońska marka nakreśla drogę do tego celu w ramach swojej strategii do 2030 roku. Do tego czasu Suzuki chce, żeby 80 proc. wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie miało napęd elektryczny. Pozostałe 20 proc. mają stanowić modele hybrydowe. Póki co, na przedstawionych podczas konferencji planów widać zarys pięciu sylwetek modeli - jest małe auto w formacie modelu Wagon R, niewielką terenówkę podobną do Jimny'ego i trzy SUV-y i crossovery. Zaprezentowanym niedawno koncepcyjnym eVX Suzuki pokazało bliżej pierwszego elektryka, który powinien wejść na rynek w 2025 roku.

Czytaj więcej

Premiera, której nikt się nie spodziewał. Suzuki pokazało pierwszego elektryka

W przypadku rynku indyjskiego, który jest jednym z kluczowych dla Suzuki cele dotyczące samochodów elektrycznych są mniej ambitne. Modele BEV mają mieć 15 proc. udziału w 2030 r., modele hybrydowe 25 proc. Pozostałe 60 procent to nadal silniki spalinowe. W Indiach pojawi się w ofercie prawdopodobnie sześć w pełni elektrycznych modeli, a pierwszy zostanie wprowadzony w 2024 r. Na rodzimym japońskim rynku strategia przewiduje również sześć modeli czysto elektrycznych. Powinni one mieć 20 proc. udziału w portfolio, pozostałe 80 proc. aut będzie wyposażone w napęd hybrydowy. Pierwszy elektryczny model dla Japonii zapowiedziany jest już w tym roku. Suzuki wdraża również strategię elektryczną również w jednośladach. Do 2030 roku ma pojawić się osiem w pełni elektrycznych modeli. Wszystkie to skutery. W przypadku dużych motocykli Suzuki planuje przejść na paliwa neutralne dla klimatu. Elektryczne jednoślady mają stanowić 25 procent sprzedaży na całym świecie.

mat. prasowe

Suzuki szacuje inwestycje w elektryczną ofensywę na około 32 miliardy euro. Ta strategia ma wg. planów podwoić sprzedaż do 2030 roku. Bliższa współpraca z Toyotą ma pomóc Suzuki w takich tematach jak autonomiczna jazda, technologie baterii i aut elektrycznych. Suzuki chce być neutralne pod względem emisji CO2 na rynkach w Japonii i Europie do 2050 roku, a w Indiach do 2070 roku.

Czytaj więcej

Toyota i inni japońscy producenci rozpoczynają prace nad bioetanolem

Suzuki przygotowuje się do transformacji w kierunku technologii napędów elektrycznych. Japońska marka nakreśla drogę do tego celu w ramach swojej strategii do 2030 roku. Do tego czasu Suzuki chce, żeby 80 proc. wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie miało napęd elektryczny. Pozostałe 20 proc. mają stanowić modele hybrydowe. Póki co, na przedstawionych podczas konferencji planów widać zarys pięciu sylwetek modeli - jest małe auto w formacie modelu Wagon R, niewielką terenówkę podobną do Jimny'ego i trzy SUV-y i crossovery. Zaprezentowanym niedawno koncepcyjnym eVX Suzuki pokazało bliżej pierwszego elektryka, który powinien wejść na rynek w 2025 roku.

Na prąd
Akumulator z gwarancją przebiegu 1,5 mln km. Przełom w świecie elektromobilności
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Na prąd
Xiaomi SU7 stał się hitem, ale na każdym egzemplarzu firma traci ok. 40 tys. zł