Suzuki planuje pięć elektrycznych modeli na europejski rynek do 2030 roku

Suzuki podzieliło się elektrycznymi planami marki. Oprócz modeli hybrydowych w europejskich salonach mają pojawić się również auta z napędem w pełni elektrycznym. Planowane jest pięć różnych modeli.

Publikacja: 29.01.2023 09:41

Suzuki planuje pięć elektrycznych modeli na europejski rynek do 2030 roku

Foto: mat. prasowe

Suzuki przygotowuje się do transformacji w kierunku technologii napędów elektrycznych. Japońska marka nakreśla drogę do tego celu w ramach swojej strategii do 2030 roku. Do tego czasu Suzuki chce, żeby 80 proc. wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie miało napęd elektryczny. Pozostałe 20 proc. mają stanowić modele hybrydowe. Póki co, na przedstawionych podczas konferencji planów widać zarys pięciu sylwetek modeli - jest małe auto w formacie modelu Wagon R, niewielką terenówkę podobną do Jimny'ego i trzy SUV-y i crossovery. Zaprezentowanym niedawno koncepcyjnym eVX Suzuki pokazało bliżej pierwszego elektryka, który powinien wejść na rynek w 2025 roku.

Czytaj więcej

Premiera, której nikt się nie spodziewał. Suzuki pokazało pierwszego elektryka

W przypadku rynku indyjskiego, który jest jednym z kluczowych dla Suzuki cele dotyczące samochodów elektrycznych są mniej ambitne. Modele BEV mają mieć 15 proc. udziału w 2030 r., modele hybrydowe 25 proc. Pozostałe 60 procent to nadal silniki spalinowe. W Indiach pojawi się w ofercie prawdopodobnie sześć w pełni elektrycznych modeli, a pierwszy zostanie wprowadzony w 2024 r. Na rodzimym japońskim rynku strategia przewiduje również sześć modeli czysto elektrycznych. Powinni one mieć 20 proc. udziału w portfolio, pozostałe 80 proc. aut będzie wyposażone w napęd hybrydowy. Pierwszy elektryczny model dla Japonii zapowiedziany jest już w tym roku. Suzuki wdraża również strategię elektryczną również w jednośladach. Do 2030 roku ma pojawić się osiem w pełni elektrycznych modeli. Wszystkie to skutery. W przypadku dużych motocykli Suzuki planuje przejść na paliwa neutralne dla klimatu. Elektryczne jednoślady mają stanowić 25 procent sprzedaży na całym świecie.

mat. prasowe

Suzuki szacuje inwestycje w elektryczną ofensywę na około 32 miliardy euro. Ta strategia ma wg. planów podwoić sprzedaż do 2030 roku. Bliższa współpraca z Toyotą ma pomóc Suzuki w takich tematach jak autonomiczna jazda, technologie baterii i aut elektrycznych. Suzuki chce być neutralne pod względem emisji CO2 na rynkach w Japonii i Europie do 2050 roku, a w Indiach do 2070 roku.

Czytaj więcej

Toyota i inni japońscy producenci rozpoczynają prace nad bioetanolem
Na prąd
Chiny zapowiadają spadek cen baterii do elektryków o 50 proc.
Na prąd
Tesla chce podbić Pomorze. W Gdańsku otwiera swój trzeci w Polsce punkt sprzedaży
Na prąd
Chcieli zostać elektryczną marką premium. Teraz ogłosili upadłość
Na prąd
Po 10 latach Apple rezygnuje z prac nad własnym samochodem elektrycznym
Na prąd
Na największym rynku Europy sprzedaż aut elektrycznych spadnie o 14 proc.