London Electric Vehicle Company (LEVC) ma stać się potęgą elektromobilności. Aktualnie LEVC buduje hybrydowy model taksówki, który startuje z ceną około 66 000 funtów (ok. 350 tys. zł), który ma akumulator zapewniający zasięg 64 mil (103 km) i silnik benzynowy, który służy nie do bezpośredniego napędu, a wyłącznie do ładowania akumulatora. W ten sposób zasię zwiększa się do ponad 300 mil (482 km). Działalność firmy została mocno dotknięta pandemią i w październiku 2022 r. zwolniono 140 pracowników. - Potrzebujemy rozwiniętego portfolio produktów. Musimy dokonać dużych inwestycji w zakresie technologii i infrastruktury – tłumaczy sytuację dirmy Alex Nan, dyrektor generalny LEVC.
Czytaj więcej
Chiny stawiają na tanią elektromobilność i jak się okazuje są w stanie wyprodukować zeroemisyjny samochód o wiele taniej niż marki w Europie. Średnio elektryk wyprodukowany w Chinach kosztowałby o średnio 10 tysięcy euro niż przez europejskiego konkurenta.
Według doniesień Roytera LEVC i Geely będą starały się przyciągnąć innych inwestorów i szukać współpracy z innymi producentami w celu opracowania nowej technologii. Kierownictwo LEVC poinformowało, że wielkość inwestycji Geely zostanie ujawniona w późniejszym terminie. Póki co chiński koncern, do którego należy LEVC od 2013 roku zainwestował w firmę 500 mln funtów (ok. 2 mld 680 mln zł). Chiński gigant lubi inwestować w Wielkiej Brytanii. W 2021 roku Geely przejęło za 2 miliardy funtów Lotusa, niszowego brytyjskiego producenta sportowych samochodów. Teraz marka się rozwija i zaprezentowała pierwszego SUV-a. Podobna ścieżka rozwoju ma czekać London Electric Vehicle Company.
Czytaj więcej
Opona Goodyera, która aż w 90 proc. składa się z materiałów odnawialnych, przeszła wszystkie obowiązujące testy regulacyjne i została dopuszczona do ruchu drogowego została zaprezentowana podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.