Aktualizacja: 06.12.2024 18:53 Publikacja: 23.01.2023 09:08
Taksówka London Electric Vehicle Company
Foto: mat. prasowe
London Electric Vehicle Company (LEVC) ma stać się potęgą elektromobilności. Aktualnie LEVC buduje hybrydowy model taksówki, który startuje z ceną około 66 000 funtów (ok. 350 tys. zł), który ma akumulator zapewniający zasięg 64 mil (103 km) i silnik benzynowy, który służy nie do bezpośredniego napędu, a wyłącznie do ładowania akumulatora. W ten sposób zasię zwiększa się do ponad 300 mil (482 km). Działalność firmy została mocno dotknięta pandemią i w październiku 2022 r. zwolniono 140 pracowników. - Potrzebujemy rozwiniętego portfolio produktów. Musimy dokonać dużych inwestycji w zakresie technologii i infrastruktury – tłumaczy sytuację dirmy Alex Nan, dyrektor generalny LEVC.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Europejscy producenci autobusów tracą lokalny rynek, odwołują się także do kapitałowej pomocy z Chin.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas