Aktualizacja: 08.12.2024 01:57 Publikacja: 11.01.2023 14:37
Lei Jun, szef Xiaomi
Foto: mat. prasowe
Od dłuższego czasu krążyły pogłoski, że elektroniczny gigant z Chin wejdzie do branży samochodowej. Na początku kwietnia 2021 roku Lei Jun, szef Xiaomi ogłosił założenie spółki zależnej, która zbuduje „inteligentne samochody elektryczne”. W ciągu najbliższych dziesięciu lat w projekt samochodowy ma zostać zainwestowanych około 10 miliardów dolarów. Lei Jun, który założył firmę Xiaomi jedenaście lat temu, chce sam kierować nową filią samochodową. Będzie to „ostatni duży projekt w jego życiu” – powiedział podczas prezentacji.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Fascynujący design, zaawansowane funkcje oraz szereg innowacyjnych technologii wspomagania kierowcy, dzięki którym każda podróż stanie się o wiele bezpieczniejsza i o wiele bardziej ekscytująca. Furgony dostawcze marki Opel gwarantują komfortową przestrzeń do pracy, ułatwiają profesjonalistom realizację zawodowych wyzwań i w ekspresowym tempie stają się wizytówką każdego biznesu!
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Facebook, Instagram, X, Tik-Tok czy LinkedIn - w tych mediach społecznościowych są obecne duże miasta. Z nowego raportu wynika, że najlepiej radzi sobie tam Łódź.
Brzoska, Kellner i Křetínský rozpychają się na kurierskim rynku w Europie. Przyszły rok może być pełen przetasowań.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Do tej pory spór o władzę w grupie Zygmunta Solorza toczył się za granicą. Właśnie zaczęła się jego odsłona przed polskim wymiarem sprawiedliwości.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas