Kultowa Corvetta otrzyma elektryczny napęd. Moc nawet do 1000 KM

Corvette to symbolem amerykańskiego sportowego auta z silnikiem V8 pod maską o dużej pojemności. Jednak czasy się zmieniają. Także dla Corvetty.

Publikacja: 27.12.2022 15:50

Kultowa Corvetta otrzyma elektryczny napęd. Moc nawet do 1000 KM

Foto: mat. prasowe

Za pośrednictwem różnych kanałów mediów społecznościowych General Motors potwierdził, że pracuje nad przyszłością napędu elektrycznego dla swojego kultowego modelu Corvette. Zgodnie z postem na LinkedIn autorstwa Marka Reussa, prezesa GM już w przyszłym roku ma być dostępny zelektryfikowany wariant (zapewne hybryda plug-in), a później również w pełni elektryczna wesrsja Corvetty.

Czytaj więcej

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

Na stronie corvetteforum.com pojawiły się też spekulacje na temat przyszłej nazwy elektrycznej Corvetty, która mogłaby brzmieć E-Ray. Pewne jest, że elektryczna Corvette otrzyma używaną przez koncern GM elektryczną platformę o nazwie GM Ultium. Pozwala ona na napęd na przednie, tylne i wszystkie koła oraz moc ponad 1000 KM. Tyle osiąga elektryczna wersja Hummera EV. Rozważana jest również kwestia wyodrębnienia Corvetty jako submarki. Po tym jak Ford osiągnął sukces z elektryczną wersją Mustanga pomysł zbudowania przez General Motors elektrycznego modelu z użyciem nazwy Corvette w ogóle nie dziwi. W końcu Mustang i Corvette to dwa najbardziej znane amerykańskie auta sportowe.

Szczegóły dotyczące Corvetty z napędem hybrydowym nie zostały jeszcze podane. Prawdopodobnie połączony zostanie klasyczny 6,2-litrowy silnik benzynow V8 z napędem elektrycznym. Pod względem osiągów taki napęd powinien móc konkurować z 680 konną wersją Corvetty Z06.

Chevrolet Corvette C8 Stingray

Chevrolet Corvette C8 Stingray

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes GLC: Sequel, który musi się udać

Za pośrednictwem różnych kanałów mediów społecznościowych General Motors potwierdził, że pracuje nad przyszłością napędu elektrycznego dla swojego kultowego modelu Corvette. Zgodnie z postem na LinkedIn autorstwa Marka Reussa, prezesa GM już w przyszłym roku ma być dostępny zelektryfikowany wariant (zapewne hybryda plug-in), a później również w pełni elektryczna wesrsja Corvetty.

Na stronie corvetteforum.com pojawiły się też spekulacje na temat przyszłej nazwy elektrycznej Corvetty, która mogłaby brzmieć E-Ray. Pewne jest, że elektryczna Corvette otrzyma używaną przez koncern GM elektryczną platformę o nazwie GM Ultium. Pozwala ona na napęd na przednie, tylne i wszystkie koła oraz moc ponad 1000 KM. Tyle osiąga elektryczna wersja Hummera EV. Rozważana jest również kwestia wyodrębnienia Corvetty jako submarki. Po tym jak Ford osiągnął sukces z elektryczną wersją Mustanga pomysł zbudowania przez General Motors elektrycznego modelu z użyciem nazwy Corvette w ogóle nie dziwi. W końcu Mustang i Corvette to dwa najbardziej znane amerykańskie auta sportowe.

Na prąd
Kończą się pieniądze na dopłaty do elektryków. Ceny rat za e-auta wystrzelą w górę
Na prąd
Chiny rozważają wprowadzenie cła na samochody z UE i USA
Na prąd
Coraz więcej marek motoryzacyjnych wycofuje się ze swoich elektrycznych strategii
Na prąd
Koniec przywileju jazdy po buspasach dla samochodów elektrycznych
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Na prąd
Volkswagen walczy z szarym importem swoich chińskich modeli samochodów
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji