Reklama
Rozwiń
Reklama

Kultowa Corvetta otrzyma elektryczny napęd. Moc nawet do 1000 KM

Corvette to symbolem amerykańskiego sportowego auta z silnikiem V8 pod maską o dużej pojemności. Jednak czasy się zmieniają. Także dla Corvetty.

Publikacja: 27.12.2022 15:50

Kultowa Corvetta otrzyma elektryczny napęd. Moc nawet do 1000 KM

Foto: mat. prasowe

Za pośrednictwem różnych kanałów mediów społecznościowych General Motors potwierdził, że pracuje nad przyszłością napędu elektrycznego dla swojego kultowego modelu Corvette. Zgodnie z postem na LinkedIn autorstwa Marka Reussa, prezesa GM już w przyszłym roku ma być dostępny zelektryfikowany wariant (zapewne hybryda plug-in), a później również w pełni elektryczna wesrsja Corvetty.

Czytaj więcej

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

Na stronie corvetteforum.com pojawiły się też spekulacje na temat przyszłej nazwy elektrycznej Corvetty, która mogłaby brzmieć E-Ray. Pewne jest, że elektryczna Corvette otrzyma używaną przez koncern GM elektryczną platformę o nazwie GM Ultium. Pozwala ona na napęd na przednie, tylne i wszystkie koła oraz moc ponad 1000 KM. Tyle osiąga elektryczna wersja Hummera EV. Rozważana jest również kwestia wyodrębnienia Corvetty jako submarki. Po tym jak Ford osiągnął sukces z elektryczną wersją Mustanga pomysł zbudowania przez General Motors elektrycznego modelu z użyciem nazwy Corvette w ogóle nie dziwi. W końcu Mustang i Corvette to dwa najbardziej znane amerykańskie auta sportowe.

Szczegóły dotyczące Corvetty z napędem hybrydowym nie zostały jeszcze podane. Prawdopodobnie połączony zostanie klasyczny 6,2-litrowy silnik benzynow V8 z napędem elektrycznym. Pod względem osiągów taki napęd powinien móc konkurować z 680 konną wersją Corvetty Z06.

Chevrolet Corvette C8 Stingray

Chevrolet Corvette C8 Stingray

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Za pośrednictwem różnych kanałów mediów społecznościowych General Motors potwierdził, że pracuje nad przyszłością napędu elektrycznego dla swojego kultowego modelu Corvette. Zgodnie z postem na LinkedIn autorstwa Marka Reussa, prezesa GM już w przyszłym roku ma być dostępny zelektryfikowany wariant (zapewne hybryda plug-in), a później również w pełni elektryczna wesrsja Corvetty.

Na stronie corvetteforum.com pojawiły się też spekulacje na temat przyszłej nazwy elektrycznej Corvetty, która mogłaby brzmieć E-Ray. Pewne jest, że elektryczna Corvette otrzyma używaną przez koncern GM elektryczną platformę o nazwie GM Ultium. Pozwala ona na napęd na przednie, tylne i wszystkie koła oraz moc ponad 1000 KM. Tyle osiąga elektryczna wersja Hummera EV. Rozważana jest również kwestia wyodrębnienia Corvetty jako submarki. Po tym jak Ford osiągnął sukces z elektryczną wersją Mustanga pomysł zbudowania przez General Motors elektrycznego modelu z użyciem nazwy Corvette w ogóle nie dziwi. W końcu Mustang i Corvette to dwa najbardziej znane amerykańskie auta sportowe.

Reklama
Na prąd
Warszawa rozbudowuje zeroemisyjną flotę chińskimi autobusami
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Na prąd
Kia bije rekord Guinnessa. Żaden elektryczny van nie przejechał tylu kilometrów
Na prąd
Nowe baterie Toyoty mogą zmienić na zawsze rynek aut elektrycznych
Na prąd
General Motors niespodziewanie koryguje kurs. Priorytetem znów silniki spalinowe
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na prąd
Elektryki z Chin jednak z dopłatą. Rząd zmienia zasady programu „NaszEauto”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama