- Pięcioletni kontrakt na kilka miliardów dolarów ma być pierwszym z wielu następnych. Dotyczy dostaw elektryków - od najmniejszych modeli po furgonetki - firmom rent-a- car - powiedział Steve Carlisle, szef działu operacyjnego GM na Amerykę Północną. - To ogromny pierwszy krok. Pierwszymi autami, które Hertz otrzyma na początku 2023 r. będą Chevrolety Bolt - poinformował Carlisle.
Czytaj więcej
Przez krótki czas Tesla warta była na rynku bilion dolarów. Stało się to po otrzymaniu zamówienia od firmy rent-a-car Hertz, która ogłosiła zamiar kupna 100 tys. e-aut na wynajem.
GM zamierza sprzedawać Hertzowi auta z marżą zbliżoną do stosowanej w handlu detalicznym. Prezes koncernu, Mary Barra jest przekonana, że „przy naszej gamie i technologiach jaką oferujemy, każde doświadczenie z wynajmem pojazdu wpłynie w dalszym stopniu na decyzje o zakupach naszych wyrobów i zapewni wzrost firmie”. GM chce dojść w 2025 r. do produkowania w Ameryce Płn. miliona elektrycznych aut rocznie.
Hertz z siedzibą w Estero na Florydzie postawił sobie za cel, aby do końca 2024 r. jedna czwarta jego floty była elektryczna. W październiku 2021 ogłosił plan zakupu 100 tys. elektryków, głównie Tesli Modelu 3. W kwietniu zapowiedział kupno 65 tys. elektrycznych samochodów w ciągu 5 lat od takich firm jak Polestar, chińskiego Geely i Volvo. Oczekuje się, że Hertz umieści wiele nowych elektryków w swoich wypożyczalniach w Los Angeles i San Francisco, co ułatwi Kalifornii osiągnięcie limitu pojazdów elektrycznych. Wiceprezydent Hertza, Jeff Nieman potwierdził, że nowe elektryki będą dostępne w całej sieci wynajmu, ale firma koncentruje się przede wszystkim na takich miastach jak Los Angeles, San Francisco, Miami i Orlando na Florydzie. Hertz ocenia, że klienci będą mogli przejechać tymi autami ponad 15 mld kilometrów, oszczędzając ok. 3,5 mln ton dwutlenku węgla, jakie wyemitowałyby odpowiedniki z napędem spalinowym.
Czytaj więcej
Chiński koncern samochodowy GAC na swoje 25-lecie zaprezentował swego futurystycznego vana z napędem na wodorowym.