Nowa strategia Skody. Będą trzy e-modele do 2026 roku

Do 2030 r. 70 proc. wszystkich nowych modeli Skody będzie posiadać napęd elektryczny. Aby to osiągnąć, czeska marka zainwestuje miliardy euro.

Publikacja: 08.09.2022 07:55

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

Foto: mat. prasowe

Skoda zapowiada aż trzy nowe elektryczne modele do 2026 roku: SUV-a, auto, które pomieści siedem osób, oraz model bazowy, który będzie otwierał gamę elektryków. Sukces Enyaqa (około 70 tys. wyprodukowanych egz.) daje marce odwagę nie tylko do rozszerzenia strategii elektrycznej, ale też jej przyspieszenia. Podczas swojego pierwszego publicznego wystąpienia Klaus Zellmer, nowy szef Skody, zapowiedział, że do 2026 r. na rynek trafią łącznie trzy nowe e-modele. Ponadto w ciągu najbliższych pięciu lat firma zainwestuje kolejne 5,6 mld euro w elektromobilność i 700 mln w digitalizację.

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

Foto: mat. prasowe

Pierwszym nowym e-modelem będzie Elroq, który pojawi się w 2024 r. Nazwa składa się z dwóch sylab El oznaczających „elektryczny” i „roq” jako odgałęzienie SUV-a Karoq. W 2025 roku zadebiutuje miejskie auto z napędem elektrycznym. To ma być konkurent dla Opla Corsy-e, Mini e czy Fiata 500e. To segment, w którym Skoda nie ma obecnie nic do zaoferowania. Jednak w przyszłości postawi na modele SUV we wszystkich gamach modelowych.

Czytaj więcej

Skoda Enyaq iV Coupe RS: Mamba Green rządzi
Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

Foto: mat. prasowe

Zaprezentowany siedmiomiejscowy model studyjny o długości nieco ponad 5 metrów o nazwie Vision 75 jest trzecim z zapowiedzianych e-modeli. To też przyszły okręt flagowy Skody, który wejdzie do sprzedaży od 2026 r. Większy od Superba ma mieć zasięg około 600 km, baterię o pojemności 89 kWh i możliwość ładowania mocą 200 kW.

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

Foto: mat. prasowe

W ramach strategii „Next Level” Skoda zmienia swój logotyp od 2023 roku. Ma stać się bardziej cyfrowy i ekologiczny. Nowe logo marki nie jest już trójwymiarowe. Ma to sprawić, że będzie lepiej wyglądać na ekranach ciekłokrystalicznych. Nie będzie też haczyka nad literą S. Swoją drogą jest to dopiero piąte logo od 1925 roku; do 1993 roku logo Skody pozostawało praktycznie niezmienione przez dziesięciolecia.

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Auta elektryczne psują się rzadziej niż samochody z napędem spalinowym

Skoda zapowiada aż trzy nowe elektryczne modele do 2026 roku: SUV-a, auto, które pomieści siedem osób, oraz model bazowy, który będzie otwierał gamę elektryków. Sukces Enyaqa (około 70 tys. wyprodukowanych egz.) daje marce odwagę nie tylko do rozszerzenia strategii elektrycznej, ale też jej przyspieszenia. Podczas swojego pierwszego publicznego wystąpienia Klaus Zellmer, nowy szef Skody, zapowiedział, że do 2026 r. na rynek trafią łącznie trzy nowe e-modele. Ponadto w ciągu najbliższych pięciu lat firma zainwestuje kolejne 5,6 mld euro w elektromobilność i 700 mln w digitalizację.

Na prąd
Szef Toyoty: zmuszanie do przejścia na elektromobilność nie jest właściwym podejściem
Na prąd
Niemcy rzucili się na elektryki. Co piąty nowy samochód ma napęd elektryczny
Na prąd
Katastrofalna sprzedaż elektrycznego Mercedesa G. Klienci wolą modele spalinowe
Na prąd
Elektryfikacja flot w Polsce: klucz do zrównoważonego transportu miejskiego i rozwoju biznesu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Na prąd
Tesla w największym kryzysie w swojej historii. Volkswagen 200 proc. w górę