Skoda zapowiada aż trzy nowe elektryczne modele do 2026 roku: SUV-a, auto, które pomieści siedem osób, oraz model bazowy, który będzie otwierał gamę elektryków. Sukces Enyaqa (około 70 tys. wyprodukowanych egz.) daje marce odwagę nie tylko do rozszerzenia strategii elektrycznej, ale też jej przyspieszenia. Podczas swojego pierwszego publicznego wystąpienia Klaus Zellmer, nowy szef Skody, zapowiedział, że do 2026 r. na rynek trafią łącznie trzy nowe e-modele. Ponadto w ciągu najbliższych pięciu lat firma zainwestuje kolejne 5,6 mld euro w elektromobilność i 700 mln w digitalizację.

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

mat. prasowe

Pierwszym nowym e-modelem będzie Elroq, który pojawi się w 2024 r. Nazwa składa się z dwóch sylab El oznaczających „elektryczny” i „roq” jako odgałęzienie SUV-a Karoq. W 2025 roku zadebiutuje miejskie auto z napędem elektrycznym. To ma być konkurent dla Opla Corsy-e, Mini e czy Fiata 500e. To segment, w którym Skoda nie ma obecnie nic do zaoferowania. Jednak w przyszłości postawi na modele SUV we wszystkich gamach modelowych.

Czytaj więcej

Skoda Enyaq iV Coupe RS: Mamba Green rządzi
Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

mat. prasowe

Zaprezentowany siedmiomiejscowy model studyjny o długości nieco ponad 5 metrów o nazwie Vision 75 jest trzecim z zapowiedzianych e-modeli. To też przyszły okręt flagowy Skody, który wejdzie do sprzedaży od 2026 r. Większy od Superba ma mieć zasięg około 600 km, baterię o pojemności 89 kWh i możliwość ładowania mocą 200 kW.

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

mat. prasowe

W ramach strategii „Next Level” Skoda zmienia swój logotyp od 2023 roku. Ma stać się bardziej cyfrowy i ekologiczny. Nowe logo marki nie jest już trójwymiarowe. Ma to sprawić, że będzie lepiej wyglądać na ekranach ciekłokrystalicznych. Nie będzie też haczyka nad literą S. Swoją drogą jest to dopiero piąte logo od 1925 roku; do 1993 roku logo Skody pozostawało praktycznie niezmienione przez dziesięciolecia.

Skoda-Vision 7S Concept

Skoda-Vision 7S Concept

mat. prasowe

Czytaj więcej

Auta elektryczne psują się rzadziej niż samochody z napędem spalinowym