Opona Eagle F1 Asymmetric 6 posiada adaptacyjną powierzchnię styku z podłożem i zoptymalizowaną konstrukcję, która dostosowuje się do zmian obciążenia. W standardowych warunkach jazdy powierzchnia styku opony z podłożem ma normalną wielkość, ale zwiększa się, gdy kierowca wykonuje dynamiczne manewry. W nowym modelu powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa się w razie potrzeby, zapewniając większą przyczepność i reaktywność na ekstremalne ruchy kierownicą. Ta opona została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. Elektryki są ciche, potrzebują więc też opon, które robią mniej hałasu.

Czytaj więcej

Koniec produkcji BMW i3. Pionier e-mobilności zniknie z rynku

Goodyer ma wzór bieżnika redukujący szum i pozwala na obniżenie poziomu hałasu o 1 dB. Z kolei nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego. Jak widać nowe technologie wdrożone przez koncerny motoryzacyjne wymagają nowych pomysłów również od wielu poddostawców, w tym firm oponiarskich. Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępny początkowo w 28 rozmiarach, a od 2023 roku w 65 rozmiarach na obręcze od 17 do 22 cali.