Opona Eagle F1 Asymmetric 6 posiada adaptacyjną powierzchnię styku z podłożem i zoptymalizowaną konstrukcję, która dostosowuje się do zmian obciążenia. W standardowych warunkach jazdy powierzchnia styku opony z podłożem ma normalną wielkość, ale zwiększa się, gdy kierowca wykonuje dynamiczne manewry. W nowym modelu powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa się w razie potrzeby, zapewniając większą przyczepność i reaktywność na ekstremalne ruchy kierownicą. Ta opona została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. Elektryki są ciche, potrzebują więc też opon, które robią mniej hałasu.
Czytaj więcej
Przez długi czas model i3 był jedynym samochodem elektrycznym BMW. To też pierwszy wielkoseryjny elektryk monachijskiego producenta. Teraz niemiecka marka kończy produkcję tego modelu.
Goodyer ma wzór bieżnika redukujący szum i pozwala na obniżenie poziomu hałasu o 1 dB. Z kolei nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego. Jak widać nowe technologie wdrożone przez koncerny motoryzacyjne wymagają nowych pomysłów również od wielu poddostawców, w tym firm oponiarskich. Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępny początkowo w 28 rozmiarach, a od 2023 roku w 65 rozmiarach na obręcze od 17 do 22 cali.