Aktualizacja: 24.03.2025 01:05 Publikacja: 13.09.2021 14:48
Foto: mat. producenta
Jak wynika z publikacji Pulsu Biznesu europejskie plany dwóch gigantów dotyczą budowy kolejnej fabryki akumulatorów na terenie Europy. Byłby to kolejny obiekt tego typu. Jeden znajduje się w USA, gdzie do połowy obecnej dekady mają powstawać ogniwa i moduły o mocy produkcyjnej do 60 GWh rocznie. Zapowiadana przez obie firmy spółka joint venture o nazwie BlueOvalSK, ma wybudować fabrykę w Europie o mocy produkcyjnej do 180 GWh.
Jeszcze w maju tego roku Reuters informował, że Ford chce osiągnąć zdolność produkcyjną 240 GWh. Hau Thai-Tang, szef ds. operacyjnych w Fordzie ujawnił, że produkcja nie będzie odbywała się tylko w Ameryce Północnej. - Z pewnością rozszerzymy ją na Europę – zaznaczył. Według Business Korea, inwestycja na Starym Kontynencie będzie kosztowała około 10 mld dolarów.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W lutym najlepszym tego przykładem był Lidl czy Polenergia eMobility. Sprawdzamy ile aktualnie kosztuje ładowanie auta elektrycznego.
Tesla zmaga się ze znacznym spadkiem sprzedaży w Norwegii. Choć w ostatnich latach amerykańska firma była uważana za lidera rynku to dane dotyczące sprzedaży w pierwszych miesiącach 2025 roku korygują ten wizerunek.
W 2025 roku Tesla odnotowuje znaczne spadki sprzedaży na najważniejszych rynkach, przy czym szczególnie firma Elona Muska dotknięta zostanie w Chinach, Europie i Australii.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Denis Le Vot, szef Dacii opublikował pierwsze zdjęcie nowej Dacii Spring. Nowy model wkrótce będzie dostępny w Europie i ma kosztować poniżej 18 000 euro (75 tys. zł).
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Produkcja Forda Focusa zostanie zakończona pod koniec 2025 roku. To oznacza koniec pewnej ery. Następcy popularnego samochodu klasy kompaktowej Forda nie widać. Pierwsza generacja Focusa pojawiła się na rynku w 1998 roku.
Pick-up Forda, model F-150 dominował na rynku amerykańskim przez ponad 40 lat. Teraz został zepchnięty z tronu i to przez japoński model samochodu.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Donald Trump zapowiedział cofnięcie wszystkich dopłat do budowy zakładów produkujących samochody elektryczne i baterie do nich. W projekty związane z elektromobilnością Ford zainwestował ok. 3 mld dolarów, tyle samo przeznaczył na zwiększenie produkcji elektryków General Motors. BMW wydało 1,7 mld dolarów na nowy zakład w Karolinie Północnej, a Hyundai zainwestował w nową fabrykę aż 5 mld dolarów.
Ford chce w przeszłości bardziej skupić się na kultowych modelach terenowych. W dłuższej perspektywie firma postrzega siebie jako Porsche branży off-roadowej. Takie plany ogłosił dyrektor generalny Forda Jim Farley.
Albo UE będzie musiała dokonać pewnych korekt w rozporządzeniu na 2025 r. – być może należy nieco przesunąć te bardzo rygorystyczne poziomy emisji CO₂ – albo potrzebna będzie bardziej zrozumiała komunikacja z wyborcami w UE, aby zmienić nastawienie klientów do pojazdów elektrycznych – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Smukła sylwetka coupé, gładkie płaszczyzny pozbawione ostrych przetłoczeń i wyrazisty kolor Vivid Yellow. Nowy elektryczny Ford Capri podczas premiery zorganizowanej na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi wzbudził nie tylko zachwyt i pożądanie, ale wspomnienia.
Postęp jest nieunikniony, konieczny. By żyło się łatwiej, lepiej i przede wszystkim z większą troską o planetę. Zmieniają się gospodarki całego świata. Kraje rozwinięte jednoczą siły, by generować rozwiązania proekologiczne i zwyczajnie poprawiające komfort naszego życia. Wraz z gigantami energetyki, przemysłu i nowych technologii, pod ramię idzie Ford, wdrażając swoje koncepcje.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas