W tym zawierają się zarówno auta w pełni elektryczne – BEV (10 377 sztuk), jak też hybrydy typu plug-in – PHEV (11 632 sztuki). W obu przypadkach podane wartości oznaczają wzrosty sprzedaży, wynoszące odpowiednio 47,1 proc. (BEV) oraz 52,9 proc. (PHEV). Prawie połowę elektryków stanowią auta zarejestrowane w minionym roku (2020) – 9987 sztuk. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym (2019), kiedy zarejestrowano jedynie 4588 sztuk tego typu pojazdów.
CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?
Nissan Leaf
Zarejestrowane pojazdy zelektryfikowane pochodzą przeważnie od autoryzowanych dealerów. Z salonów wyjechało 16 016 samochodów, co odpowiada 73 procentom rynku. 5993 sztuk zostało sprowadzonych do Polski z zagranicy, a ich stan określa się jako używane. W przypadku odbiorców, główną grupę stanowią firmy (70 proc.; 15 447 szt.). Na osoby prywatne zarejestrowano łącznie 6562 aut BEV i PHEV. Nissan jest najpopularniejszą marką samochodów BEV (czysto elektrycznych) w Polsce. Japońskiemu producentowi udało się sprzedać 2089 aut. Następnie w zestawieniu pojawiło się BMW (1634 szt.), Renault (1076 szt.), Tesla (1016 szt.) oraz Skoda (529 szt.). Wśród modeli największym zainteresowaniem cieszyły się: Nissana Leaf (1843 szt.), BMW i3 (1631 szt.) oraz Renault Zoe (683 szt.). Dobry wynik odnotowała również następna w zestawieniu Skoda Citigo (529 szt.) oraz Tesla Model S (500 szt.).
Renault Zoe.