Elektromobilność pnie się w górę

IBRM Samar opierając się na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów podał, że na koniec lutego 2021 roku, liczba zarejestrowanych, zelektryfikowanych samochodów osobowych i dostawczych przekroczyła 22 tys. egzemplarzy.

Publikacja: 19.03.2021 07:29

Elektromobilność pnie się w górę

Foto: fot. Martin Śliwa

W tym zawierają się zarówno auta w pełni elektryczne – BEV (10 377 sztuk), jak też hybrydy typu plug-in – PHEV (11 632 sztuki). W obu przypadkach podane wartości oznaczają wzrosty sprzedaży, wynoszące odpowiednio 47,1 proc. (BEV) oraz 52,9 proc. (PHEV). Prawie połowę elektryków stanowią auta zarejestrowane w minionym roku (2020) – 9987 sztuk. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym (2019), kiedy zarejestrowano jedynie 4588 sztuk tego typu pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?

""

Nissan Leaf

Foto: moto.rp.pl

Zarejestrowane pojazdy zelektryfikowane pochodzą przeważnie od autoryzowanych dealerów. Z salonów wyjechało 16 016 samochodów, co odpowiada 73 procentom rynku. 5993 sztuk zostało sprowadzonych do Polski z zagranicy, a ich stan określa się jako używane. W przypadku odbiorców, główną grupę stanowią firmy (70 proc.; 15 447 szt.). Na osoby prywatne zarejestrowano łącznie 6562 aut BEV i PHEV. Nissan jest najpopularniejszą marką samochodów BEV (czysto elektrycznych) w Polsce. Japońskiemu producentowi udało się sprzedać 2089 aut. Następnie w zestawieniu pojawiło się BMW (1634 szt.), Renault (1076 szt.), Tesla (1016 szt.) oraz Skoda (529 szt.). Wśród modeli największym zainteresowaniem cieszyły się: Nissana Leaf (1843 szt.), BMW i3 (1631 szt.) oraz Renault Zoe (683 szt.). Dobry wynik odnotowała również następna w zestawieniu Skoda Citigo (529 szt.) oraz Tesla Model S (500 szt.).

""

Renault Zoe.

Foto: moto.rp.pl

Popularność hybryd plug-in zawdzięcza się w dużej mierze marką premium. Liderem rynku jest BMW (2853 szt.). Drugie miejsce w tym zestawieniu zajęło Volvo (1382 szt.), które zarejestrowało o 1471 sztuk mniej niż numer jeden tego zestawienia. Na trzeciej pozycji uplasował się Mercedes (1262 szt.), a tuż za nim Mitsubishi (1019 szt.) i Kia (617 szt.). Wśród modeli PHEV największą popularnością cieszą się: Mitsubishi Outlander (1019 szt.) oraz dwa modele od BMW serii 3 (919 szt.) i serii 5 (644 szt.). Później są: Volvo XC90 (596 szt.) i Skoda Superb (564 szt.).

CZYTAJ TAKŻE: BMW w elektrycznej ofensywie

""

Foto: moto.rp.pl

W tym zawierają się zarówno auta w pełni elektryczne – BEV (10 377 sztuk), jak też hybrydy typu plug-in – PHEV (11 632 sztuki). W obu przypadkach podane wartości oznaczają wzrosty sprzedaży, wynoszące odpowiednio 47,1 proc. (BEV) oraz 52,9 proc. (PHEV). Prawie połowę elektryków stanowią auta zarejestrowane w minionym roku (2020) – 9987 sztuk. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym (2019), kiedy zarejestrowano jedynie 4588 sztuk tego typu pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?

Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km
Na prąd
Auta wodorowe mogą jeździć po buspasie, ale nie mogą parkować za darmo w miastach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan