Elektromobilność pnie się w górę

IBRM Samar opierając się na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów podał, że na koniec lutego 2021 roku, liczba zarejestrowanych, zelektryfikowanych samochodów osobowych i dostawczych przekroczyła 22 tys. egzemplarzy.

Publikacja: 19.03.2021 07:29

Elektromobilność pnie się w górę

Foto: fot. Martin Śliwa

W tym zawierają się zarówno auta w pełni elektryczne – BEV (10 377 sztuk), jak też hybrydy typu plug-in – PHEV (11 632 sztuki). W obu przypadkach podane wartości oznaczają wzrosty sprzedaży, wynoszące odpowiednio 47,1 proc. (BEV) oraz 52,9 proc. (PHEV). Prawie połowę elektryków stanowią auta zarejestrowane w minionym roku (2020) – 9987 sztuk. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym (2019), kiedy zarejestrowano jedynie 4588 sztuk tego typu pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?

""

Nissan Leaf

moto.rp.pl

Zarejestrowane pojazdy zelektryfikowane pochodzą przeważnie od autoryzowanych dealerów. Z salonów wyjechało 16 016 samochodów, co odpowiada 73 procentom rynku. 5993 sztuk zostało sprowadzonych do Polski z zagranicy, a ich stan określa się jako używane. W przypadku odbiorców, główną grupę stanowią firmy (70 proc.; 15 447 szt.). Na osoby prywatne zarejestrowano łącznie 6562 aut BEV i PHEV. Nissan jest najpopularniejszą marką samochodów BEV (czysto elektrycznych) w Polsce. Japońskiemu producentowi udało się sprzedać 2089 aut. Następnie w zestawieniu pojawiło się BMW (1634 szt.), Renault (1076 szt.), Tesla (1016 szt.) oraz Skoda (529 szt.). Wśród modeli największym zainteresowaniem cieszyły się: Nissana Leaf (1843 szt.), BMW i3 (1631 szt.) oraz Renault Zoe (683 szt.). Dobry wynik odnotowała również następna w zestawieniu Skoda Citigo (529 szt.) oraz Tesla Model S (500 szt.).

""

Renault Zoe.

moto.rp.pl

Popularność hybryd plug-in zawdzięcza się w dużej mierze marką premium. Liderem rynku jest BMW (2853 szt.). Drugie miejsce w tym zestawieniu zajęło Volvo (1382 szt.), które zarejestrowało o 1471 sztuk mniej niż numer jeden tego zestawienia. Na trzeciej pozycji uplasował się Mercedes (1262 szt.), a tuż za nim Mitsubishi (1019 szt.) i Kia (617 szt.). Wśród modeli PHEV największą popularnością cieszą się: Mitsubishi Outlander (1019 szt.) oraz dwa modele od BMW serii 3 (919 szt.) i serii 5 (644 szt.). Później są: Volvo XC90 (596 szt.) i Skoda Superb (564 szt.).

CZYTAJ TAKŻE: BMW w elektrycznej ofensywie

""

moto.rp.pl

W tym zawierają się zarówno auta w pełni elektryczne – BEV (10 377 sztuk), jak też hybrydy typu plug-in – PHEV (11 632 sztuki). W obu przypadkach podane wartości oznaczają wzrosty sprzedaży, wynoszące odpowiednio 47,1 proc. (BEV) oraz 52,9 proc. (PHEV). Prawie połowę elektryków stanowią auta zarejestrowane w minionym roku (2020) – 9987 sztuk. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym (2019), kiedy zarejestrowano jedynie 4588 sztuk tego typu pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?

Na prąd
Sixt rezygnuje z Tesli. Będzie wynajmować auta od największego konkurenta Muska
Na prąd
Nieudana strategia Mercedesa. Sprzedaż flagowej limuzyny poniżej oczekiwań
Na prąd
Szef koncernu Stellantis oddaje głos przeciwko totalnej elektromobilności
Na prąd
Absurdalne kary Tesli. Ładujesz powyżej 90 procent poj. baterii, płacisz karę
Na prąd
Ze względu na niski popyt kolejna marka ogranicza produkcję elektrycznych modeli
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?