Nowy odcinek drogi ma 13,1 km długości. Charakteryzuje się dwoma jezdniami o dwóch pasach ruchu w każdą ze stron. Pozostawiono również rezerwę na ewentualną rozbudowę o trzeci pas. „Od dziś kierowcy ominą Słomniki, skracając swój czas przejazdu. To też ulga dla mieszkańców tego miasta. Będą mogli odetchnąć od codziennych spiętrzeń ruchu, które tworzyły się na DK7, przebiegającej przez środek miasta” – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Jak dodają drogowcy „Jadąc od Krakowa w kierunku Warszawy na węźle Widoma będzie można zjechać z drogi krajowej nr 7, omijając Słomniki i na węźle Szczepanowice wjechać ponownie na DK7. Tak będzie do czasu ukończenia następnych odcinków S7 budowanych w kierunku granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, czyli S7 Miechów - Szczepanowice i Moczydło – Miechów”.

fot. GDDKiA

Dyrekcja wylicza, że w ramach inwestycji powstały dwa węzły, z których można zjechać na drogę krajową nr 7. Łącznie zbudowano 10 wiaduktów, 4 przejścia dla zwierząt, 3 przejazdy gospodarcze pod drogą ekspresową oraz estakadę w Szczepanowicach. Koszt inwestycji to ponad 508 mln zł. Obecnie droga krajowa nr 7 łączy Gdańsk z Chyżne (granica ze Słowacją). Jest to niemal 730 km, z czego 450 km stanowią odcinki ekspresowe. Kolejne 190 km jest w realizacji. W tym roku udostępnimy kolejne odcinki. W przygotowaniu mamy niemal 60 km trasy, łącznie z odcinkiem od Rabki Zdrój do granicy ze Słowacją. Szukamy również korytarza przebiegu S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.