W oficjalnym komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), drogowcy poinformowali o podpisaniu umów na dzierżawę terenu na 17 kolejnych Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) klasy I zlokalizowanych przy autostradach A1, A2 oraz A4. Celem tego działania jest budowa ogólnodostępnych stacji ładownia pojazdów elektrycznych oraz świadczenia usługi ich ładowania.
Podpisane kontrakty z firmą Ekoenergetyka Polska Sp. z.o.o. oraz konsorcjum firm Greenway Polska Sp. z o.o. i GreenWay Infrastrukture s.r.o. przyczynią się do powstania nowych punktów ładowania pojazdów na:
– MOP Kałęczynek Wschód oraz MOP Kałęczynek Zachód – autostrada A1
– MOP Ludwinowo Północ oraz MOP Ludwinowo Południe – autostrada A1
– MOP Strzelce Północ oraz MOP Strzelce Południe – autostrada A1
– MOP Głowno Wschód oraz MOP Głowno Zachód – autostrada A1
– MOP Dobieszowice Wschód oraz MOP Dobieszowice Zachód – autostrada A1
– MOP Mogiły oraz MOP Bolimów – autostrada A2
– MOP Kozanki oraz MOP Zaborów – autostrada A2
– MOP Kuny oraz MOP Leonia – autostrada A2
– MOP Chechło – autostrada A4
CZYTAJ TAKŻE: Polskiej elektromobilności ciągle brak energii
Umowy zawarte są na okres 10 lat. W tym czasie GDDKiA będzie pobierała czynsz od dzierżawców. W przeciągu 12 miesięcy od odbioru terenu dzierżawy, kontrahenci wybudują dwa punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych i będą świadczyć dla nich usługi ładowania. Należy podkreślić, że podpisana umowa przewiduje możliwość rozbudowy stacji ładownia o kolejne stanowiska – podaje GDDKiA.