Bosch i Daimler uzyskały zgodę władz Badenii-Wirtembergii na stosowanie systemu zautomatyzowanego parkowania w garażu Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie. Usługa jest dostępna za pośrednictwem aplikacji na smartfon i nie wymaga udziału kierowcy nadzorującego. Oznacza to, że mamy do czynienia z pierwszą na świecie w pełni zautomatyzowaną funkcją parkowania bez kierowcy na poziomie 4 SAE¹, która otrzymała oficjalne zezwolenie na codzienne użytkowanie.
Sensory Boscha rozstawione są po całym garażu. To dzięki nim auto wie, gdzie i jak ma się poruszać.
Jak to ma działać? Wjedź do garażu, wysiądź i „wyślij” samochód na miejsce parkingowe, dotykając jedynie ekranu smartfona. Gdy kierujący autem opuszcza garaż, auto samoczynnie podjeżdża do wyznaczonego miejsca i parkuje. Później w taki sam sposób wraca do punktu odbioru. Proces ten opiera się na współdziałaniu inteligentnej infrastruktury garażowej dostarczanej przez firmę Bosch oraz rozwiązań technicznych Mercedes-Benz. Zamontowane w garażu czujniki monitorują korytarz, którym podąża auto, wraz z jego otoczeniem i dostarczają informacji potrzebnych do prowadzenia pojazdu. Samochodowa technika zamienia polecenia spływające z infrastruktury na określone manewry. W ten sposób auta mogą nawet jeździć po rampach, tak aby poruszać się pomiędzy piętrami garażu. Jeśli czujniki infrastruktury wykryją przeszkodę, pojazd zatrzymuje się natychmiast.
– Uzyskanie zezwolenia władz Badenii-Wirtembergii stanowi precedens w zakresie uzyskania w przyszłości zgody na usługi parkowania w garażach na całym świecie – mówi dr Michael Hafner, szef ds. techniki napędów i zautomatyzowanej jazdy w koncernie Daimler AG. – Nasz projekt – jako pioniera w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy – toruje drogę do wprowadzenia w przyszłości zautomatyzowanego parkowania samochodu do masowej produkcji.