Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na odtworzenie ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W pilotażu biorą udział m.in. jednoosobowy autonomiczny samochód i autobus. Sprawdzane będą współzależności między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i samojezdnymi autami. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie wyposażono w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.
Pierwsze testy w kampusie Siemensa / fot. Siemens
– Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy, zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie ważnym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim – komentuje Michael Peter, szef Siemens Mobility.
CZYTAJ TAKŻE: Czy w autonomicznych autach będziemy mniej stali w korkach?
W sterowaniu ruchem pomagają czujniki zamontowane na słupach w miasteczku testowym / fot. Siemens