Autonomiczny ruch kusi firmy – do gry wkracza Siemens

Siemens Mobility, wspólnie z Instytutem Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności, a także Politechniką w Monachium oraz firmami IAV, UTB i Emm rozpoczął testy autonomicznych pojazdów. Badania w symulowanym ruchu miejskim prowadzone są w kampusie niemieckiego koncernu w Monachium-Perlach.

Publikacja: 27.10.2018 18:52

Autonomiczny ruch kusi firmy – do gry wkracza Siemens

Foto: fot. Siemens

Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na odtworzenie ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W pilotażu biorą udział m.in. jednoosobowy autonomiczny samochód i autobus. Sprawdzane będą współzależności między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i samojezdnymi autami. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie wyposażono w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.

""

Pierwsze testy w kampusie Siemensa / fot. Siemens

moto.rp.pl

– Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy, zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie ważnym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim – komentuje Michael Peter, szef Siemens Mobility.

CZYTAJ TAKŻE: Czy w autonomicznych autach będziemy mniej stali w korkach?

""

W sterowaniu ruchem pomagają czujniki zamontowane na słupach w miasteczku testowym / fot. Siemens

moto.rp.pl

Uczestnicy projektu będą demonstrować sposoby, w jaki autonomiczne pojazdy mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i przepustowość na ulicach podczas pracy na najwyższym, piątym poziomie autonomii (bez żadnych interwencji ze strony kierowcy). Eksperci Siemens Mobility tłumaczą, że inteligentna infrastruktura pozwala pojazdom na szybsze identyfikowanie potencjalnych zagrożeń i odpowiednią reakcję. W rezultacie zintegrowany system pomaga optymalizować ruch uliczny.

Komunikacja na linii pojazd-infrastruktura (V2I) działa na zasadzie wystandaryzowanego i gruntownie przetestowanego systemu WLANp (ITS-G5). Cały system jest wspierany rozwiązaniami programowymi, które pozwalają kontrolerowi ruchu w centrali na skuteczny monitoring sytuacji drogowych oraz ewentualną interwencję. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Dla większej wygody pasażerowie mogą ściągnąć plan podróży pojazdu autonomicznego poprzez specjalną aplikację.

CZYTAJ TAKŻE: Izraelskie startupy: od wojskowych technologii do autonomicznych aut

W ramach pilotażu Instytut Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z korzystaniem z pojazdów autonomicznych. Politechnika w Monachium sprawdza wpływ samojezdnych aut na komunikację drogową, IAV pracuje nad prototypem wahadłowego pojazdu autonomicznego, a biuro projektowe UTB bada reakcje ludności na taki pojazdy i zastanawia się, w jaki sposób nowe technologie muszą być modyfikowane pod tym kątem. Z kolei Emm Solutions dostarcza specjalistyczny pojazd elektryczny ILO1, który może pomóc w monitoringu, geo-lokalizacji samochodów oraz w zarządzaniu komunikacją między infrastrukturą oraz autami. Siemens odpowiada za integrację projektu, infrastrukturę drogową oraz usługi w chmurze.

""

fot Siemens

moto.rp.pl

Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na odtworzenie ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W pilotażu biorą udział m.in. jednoosobowy autonomiczny samochód i autobus. Sprawdzane będą współzależności między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i samojezdnymi autami. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie wyposażono w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.

– Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy, zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie ważnym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim – komentuje Michael Peter, szef Siemens Mobility.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.