Hiszpańskie Ministerstwo Transportu, Dirección General de Tráfico (DGT), chce pożegnać się z klasycznym trójkątem ostrzegawczym. Zastąpić ją ma tzw. lampą ostrzegawczą LED, która będzie połączona z siecią i platformą cyfrową stworzoną przez DGT, która ma zostać uruchomiona 1 stycznia 2026 roku. Proces certyfikacji lamp ostrzegawczych, które są połączone z platformą za pośrednictwem sieci komórkowej i zintegrowanej karty SIM, rozpocznie się w styczniu 2023 r. Od tego momentu producenci mogą zgłaszać swoje lampy ostrzegawcze do testów. DGT zakłada, że ​​pierwsze zatwierdzone światła pojawią się na rynku od drugiej połowy 2023 roku. Odpowiedni wykaz powinien wówczas być również dostępny na stronie internetowej DGT. Kilkuletni dostęp do sieci dla tych urządzeń ma być wliczony w cenę zakupu, aby użytkownik nie musiał ponosić żadnych dodatkowych kosztów.

Czytaj więcej

Hyundai Motor Group wyda miliardy na nowe technologie

mat. prasowe

Kiedy system wejdzie do użytku w 2026 roku, kierowcy powinni włączyć lampkę ostrzegawczą w przypadku awarii i umieścić ją na dachu pojazdu. Lampa ostrzegawcza LED sygnalizuje awarię swoim światłem dookoła, a ponadto co 100 sekund wysyła sygnał lokalizacji do centrum pomocy DGT za pośrednictwem sieci komórkowej. Powinno to ułatwić służbom ratunkowym dotarcie do pojazdu pomocy drogowej. Dirección General de Tráfico chce również wykorzystać te informacje do ostrzegania innych samochodów podłączonych do sieci o miejscu awarii i nadania odpowiednich informacji w systemach sygnalizacji drogowej. Wysyłany jest tylko sygnał lokalizacji, bez informacji o pojeździe lub właścicielu. System działa tylko wtedy, gdy włączona jest lampka ostrzegawcza.

Czytaj więcej

Lexus Electrified Sport: Coupe trafi do produkcji najpóźniej w 2030 roku