Elektryfikacja flot właśnie się rozpoczyna. Nissan Leaf jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym zarówno w Europie, jak i w Polsce. Dziewięć egzemplarzy tego modelu trafiło do PKN Orlen.

Wprowadzenie blisko rok temu ustawy o elektromobilności było impulsem, który musiał spowodować wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi, szczególnie ze strony klientów firmowych, administracji i spółek Skarbu Państwa. Przełożyło się to także na nieco bardziej dynamiczny niż dotychczas rozwój infrastruktury ładowania, która jest jednym z kluczowych aspektów przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego.

Nissan Leaf trafił do floty PKN Orlen.

Dziewięć egzemplarzy modelu Leaf, które trafiły do floty PKN Orlen, będzie wykorzystywanych do realizacji codziennych obowiązków służbowych pracowników firmy. Celem jest budowanie świadomości na temat elektromobilności zarówno wśród pracowników koncernu, jak i innych użytkowników dróg – pojazdy zostaną bowiem oznakowane tak, by informowały o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych pod marką Orlen.

Jarosław Dybowski, dyrektor wykonawczy PKN ORLEN ds. energetyki przekonuje, że do wszystkich projektów firma podchodzi kompleksowo. – Wzbogacenie naszej floty o samochody elektryczne traktujemy jako uzupełnienie przyjętej strategii rozwoju elektromobilności. Jej pierwszym etapem jest plan budowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Do końca 2019 roku pod marką ORLEN powstanie 50 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Docelowo liczba ta wzrośnie do 150. Liczymy, że będą z nich korzystali również nasi pracownicy – mówi Dybowski.

Jak mówi Agnieszka Łyżwińska, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE firmę cieszy fakt, że Nissan Leaf znalazł uznanie i został wybrany przez tak ważną firmę jak PKN ORLEN. – Tym bardziej, że właśnie ten koncern zamierza w krótkim czasie znacząco rozbudować sieć ładowania na swoich stacjach. Każda inicjatywa, która przyczynia się do rozwoju elektromobilności, a także podnosi świadomość polskiego społeczeństwa w tym zakresie warta jest nagłośnienia. Liczymy, że egzemplarze Nissana Leaf już niedługo wzbogacą kolejne floty dużych firm czy spółek państwowych – przekonuje Łyżwińska.

ZOBACZ TAKŻE: Nissan nie będzie produkował X-Traila w Wielkiej Brytanii

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Jeep Compass jest lokomotywą sprzedaży marki

Kto ma SUV-y, ten ma miód

Jeep, Volkswagen, Volvo, DS, Jaguar, Porsche oraz Seat to czerwcowi liderzy wzrostu na unijnym ...

Przychody branży motoryzacyjnej wzrosną do 2035 r. o ponad 50 proc.

Przychody branży motoryzacyjnej wygenerowane przez sprzedaż nowych oraz używanych aut, a także części zamiennych ...

Nowy Opel Corsa zdobył tytuł auta roku

Opel Corsa zwyciężył tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu AutoBest na najlepszy samochód w cenie do ...

Warszawski salon Inchcape

Salony Inchcape zarządzane z Polski

Szef Inchcape Motor Polska, należącego do brytyjskiej firmy Inchcape, dealera BMW i Mini, odpowiada ...

Bez urazy – komentuje Kubica wypowiedź Morawieckiego i spotyka się z premierem

Kiedy Mateusz Morawiecki był prezesem BZ WBK uznał za nieopłacalne sponsorowanie Roberta Kubicy w ...

Samochody bez kierowców zatkają miasta

Zwiększenie ruchu na ulicach o przeszło połowę, wzrost emisji CO2 o 40 proc. – ...