Elektryczny Nissan Leaf we flocie Orlenu

Elektryfikacja flot właśnie się rozpoczyna. Nissan Leaf jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym zarówno w Europie, jak i w Polsce. Dziewięć egzemplarzy tego modelu trafiło do PKN Orlen.

Publikacja: 19.02.2019 12:06

Elektryczny Nissan Leaf we flocie Orlenu

Foto: moto.rp.pl

Wprowadzenie blisko rok temu ustawy o elektromobilności było impulsem, który musiał spowodować wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi, szczególnie ze strony klientów firmowych, administracji i spółek Skarbu Państwa. Przełożyło się to także na nieco bardziej dynamiczny niż dotychczas rozwój infrastruktury ładowania, która jest jednym z kluczowych aspektów przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego.

""

Nissan Leaf trafił do floty PKN Orlen.

Foto: moto.rp.pl

Dziewięć egzemplarzy modelu Leaf, które trafiły do floty PKN Orlen, będzie wykorzystywanych do realizacji codziennych obowiązków służbowych pracowników firmy. Celem jest budowanie świadomości na temat elektromobilności zarówno wśród pracowników koncernu, jak i innych użytkowników dróg – pojazdy zostaną bowiem oznakowane tak, by informowały o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych pod marką Orlen.

""

Foto: moto.rp.pl

Jarosław Dybowski, dyrektor wykonawczy PKN ORLEN ds. energetyki przekonuje, że do wszystkich projektów firma podchodzi kompleksowo. – Wzbogacenie naszej floty o samochody elektryczne traktujemy jako uzupełnienie przyjętej strategii rozwoju elektromobilności. Jej pierwszym etapem jest plan budowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Do końca 2019 roku pod marką ORLEN powstanie 50 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Docelowo liczba ta wzrośnie do 150. Liczymy, że będą z nich korzystali również nasi pracownicy – mówi Dybowski.

""

Foto: moto.rp.pl

Jak mówi Agnieszka Łyżwińska, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE firmę cieszy fakt, że Nissan Leaf znalazł uznanie i został wybrany przez tak ważną firmę jak PKN ORLEN. – Tym bardziej, że właśnie ten koncern zamierza w krótkim czasie znacząco rozbudować sieć ładowania na swoich stacjach. Każda inicjatywa, która przyczynia się do rozwoju elektromobilności, a także podnosi świadomość polskiego społeczeństwa w tym zakresie warta jest nagłośnienia. Liczymy, że egzemplarze Nissana Leaf już niedługo wzbogacą kolejne floty dużych firm czy spółek państwowych – przekonuje Łyżwińska.

ZOBACZ TAKŻE: Nissan nie będzie produkował X-Traila w Wielkiej Brytanii

Wprowadzenie blisko rok temu ustawy o elektromobilności było impulsem, który musiał spowodować wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi, szczególnie ze strony klientów firmowych, administracji i spółek Skarbu Państwa. Przełożyło się to także na nieco bardziej dynamiczny niż dotychczas rozwój infrastruktury ładowania, która jest jednym z kluczowych aspektów przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego.

Dziewięć egzemplarzy modelu Leaf, które trafiły do floty PKN Orlen, będzie wykorzystywanych do realizacji codziennych obowiązków służbowych pracowników firmy. Celem jest budowanie świadomości na temat elektromobilności zarówno wśród pracowników koncernu, jak i innych użytkowników dróg – pojazdy zostaną bowiem oznakowane tak, by informowały o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych pod marką Orlen.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.