Wprowadzenie blisko rok temu ustawy o elektromobilności było impulsem, który musiał spowodować wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi, szczególnie ze strony klientów firmowych, administracji i spółek Skarbu Państwa. Przełożyło się to także na nieco bardziej dynamiczny niż dotychczas rozwój infrastruktury ładowania, która jest jednym z kluczowych aspektów przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego.
Nissan Leaf trafił do floty PKN Orlen.
Dziewięć egzemplarzy modelu Leaf, które trafiły do floty PKN Orlen, będzie wykorzystywanych do realizacji codziennych obowiązków służbowych pracowników firmy. Celem jest budowanie świadomości na temat elektromobilności zarówno wśród pracowników koncernu, jak i innych użytkowników dróg – pojazdy zostaną bowiem oznakowane tak, by informowały o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych pod marką Orlen.
Jarosław Dybowski, dyrektor wykonawczy PKN ORLEN ds. energetyki przekonuje, że do wszystkich projektów firma podchodzi kompleksowo. – Wzbogacenie naszej floty o samochody elektryczne traktujemy jako uzupełnienie przyjętej strategii rozwoju elektromobilności. Jej pierwszym etapem jest plan budowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Do końca 2019 roku pod marką ORLEN powstanie 50 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Docelowo liczba ta wzrośnie do 150. Liczymy, że będą z nich korzystali również nasi pracownicy – mówi Dybowski.