Dotacje do samochodów elektrycznych w Niemczech są jedynymi z najlepszych w Europie. Jak podawaliśmy z końcem listopada, u naszych zachodnich sąsiadów dofinansowanie w ramach „Umweltbonus” wynosi do 6000 euro dla samochodu elektrycznego w cenie zakupu do 40 000 euro. Z kolei dla aut hybrydowych typu plug-in dofinansowanie wynosi 4 500 euro. Kupujący samochód BEV, którego cena przekracza 40 000 euro, może liczyć na 5000 euro, a auta hybrydowego plug-in – na 3 750 euro.
CZYTAJ TAKŻE: Renault czeka największa transformacja w historii marki
Wysokie dopłaty spowodowały, że niektóre auta są dostępne w leasingu z zerową ratą miesięczną. Teraz jest tego kolejny przykład. LeasingTime.de zaoferował swoim klientom elektryczne Renault Kangoo Z.E. bez opłaty wstępnej z ratą 254,16 euro w okresie 24 miesięcy. Łącznie po dwóch latach jest to 6099,84 euro. Jednak jak do tego uwzględni się dopłaty do aut elektrycznych oferowanych w Niemczech to okaże się, że nabywca uzyska pełen zwrot w wysokości 6100 euro.
Oferta zawiera jednak pewien haczyk. Wspomniana kwota 6,1 tys. euro, zawiera bonus środowiskowy i premię za innowacyjność, nad którą toczy się debata w Komisji Europejskiej (nie została jeszcze zatwierdzona). Drugim obostrzeniem jest fakt, że chodzi o wersję dostawczą auta, a limit roczny wynosi 10 tys. km. Oznacza to, że firma, która się na niego zdecyduje będzie mogła pokonać dziennie ok. 38 km.