Leasing za zero euro w Niemczech. Dzięki dopłatom do elektryków

Matthias Schmidt – analityk motoryzacyjny, udostępnił na Twitterze ofertę niemieckiej strony internetowej LeasingTime.de, w którym Renault Kangoo Z.E. jest dostępne w leasingu za zero euro. Wszystko dzięki rządowym dotacją do aut elektrycznych.

Publikacja: 03.02.2021 06:35

Leasing za zero euro w Niemczech. Dzięki dopłatom do elektryków

Foto: moto.rp.pl

Dotacje do samochodów elektrycznych w Niemczech są jedynymi z najlepszych w Europie. Jak podawaliśmy z końcem listopada, u naszych zachodnich sąsiadów dofinansowanie w ramach „Umweltbonus” wynosi do 6000 euro dla samochodu elektrycznego w cenie zakupu do 40 000 euro. Z kolei dla aut hybrydowych typu plug-in dofinansowanie wynosi 4 500 euro. Kupujący samochód BEV, którego cena przekracza 40 000 euro, może liczyć na 5000 euro, a auta hybrydowego plug-in – na 3 750 euro.

CZYTAJ TAKŻE: Renault czeka największa transformacja w historii marki

Wysokie dopłaty spowodowały, że niektóre auta są dostępne w leasingu z zerową ratą miesięczną. Teraz jest tego kolejny przykład. LeasingTime.de zaoferował swoim klientom elektryczne Renault Kangoo Z.E. bez opłaty wstępnej z ratą 254,16 euro w okresie 24 miesięcy. Łącznie po dwóch latach jest to 6099,84 euro. Jednak jak do tego uwzględni się dopłaty do aut elektrycznych oferowanych w Niemczech to okaże się, że nabywca uzyska pełen zwrot w wysokości 6100 euro.

""

Foto: moto.rp.pl

Oferta zawiera jednak pewien haczyk. Wspomniana kwota 6,1 tys. euro, zawiera bonus środowiskowy i premię za innowacyjność, nad którą toczy się debata w Komisji Europejskiej (nie została jeszcze zatwierdzona). Drugim obostrzeniem jest fakt, że chodzi o wersję dostawczą auta, a limit roczny wynosi 10 tys. km. Oznacza to, że firma, która się na niego zdecyduje będzie mogła pokonać dziennie ok. 38 km.

""

Foto: moto.rp.pl

Renault Kangoo Z.E., o którym mowa jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44 kW (60 KM) i akumulator o pojemności 33 kWh. Przy takim układzie zasięg pojazdu określany przez producenta wynosi 270 km (w cyklu NEDC). Problem polega jednak na braku szybkiego złącza do ładowania CCS. Co gorsza nie można go też dokupić w opcji. Renault natomiast zaoferowało ogrzewanie spalinowe ze zbiornikiem po objętości 13-litrów.

CZYTAJ TAKŻE: Jeszcze wyższe dopłaty do aut elektrycznych w Niemczech

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Dotacje do samochodów elektrycznych w Niemczech są jedynymi z najlepszych w Europie. Jak podawaliśmy z końcem listopada, u naszych zachodnich sąsiadów dofinansowanie w ramach „Umweltbonus” wynosi do 6000 euro dla samochodu elektrycznego w cenie zakupu do 40 000 euro. Z kolei dla aut hybrydowych typu plug-in dofinansowanie wynosi 4 500 euro. Kupujący samochód BEV, którego cena przekracza 40 000 euro, może liczyć na 5000 euro, a auta hybrydowego plug-in – na 3 750 euro.

CZYTAJ TAKŻE: Renault czeka największa transformacja w historii marki

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta