Usługi assistance to kluczowy element ubezpieczenia autocasco, stanowiący w dużej mierze o faktycznej wartości takiej polisy dla klienta. Każda flota ma inne oczekiwania. Przykładowo firma transportująca mrożonki będzie chciała w ramach auta zastępczego tylko chłodnie, które powinny być dostępne w całej Polsce, a przedsiębiorstwo eksportujące towar za granicę będzie potrzebowało uniwersalnych usług assistance na terenie całej Europy.
– Najważniejsze, by produkt assistance odpowiadał specyficznym wymogom danej floty. Dotyczy to kwestii samochodu zastępczego, np. specjalistycznej zabudowy pod konkretną działalność, jak i holowania, np. do konkretnej grupy serwisów – podkreśla Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Bogata oferta
Firmy mają w czym wybierać. – Ubezpieczyciele prześcigają się w opracowywaniu coraz atrakcyjniejszych ofert assistance, ponieważ właśnie jakość tych usług często jest decydująca przy wyborze ubezpieczyciela dostarczającego autocasco – mówi Roman Chwesiuk, szef działu moto Willis Towers Watson. – Ponadto jakość tych usług będzie również przesądzać o lojalności klientów – szkoda czy awaria to często moment weryfikacji ochrony ubezpieczeniowej. Od tego, jak on wypadnie, będzie zależeć ocena ubezpieczyciela przez klienta i decyzja o przedłużeniu ochrony.
Oferta assistance obejmuje m.in. holowanie uszkodzonego pojazdu / fot. Shutterstock
Zakres usług assistance może obejmować: holowanie pojazdu po wypadku oraz awarii, samochód zastępczy na czas naprawy (po wypadku lub awarii), naprawę na miejscu zdarzenia, wymianę opony, dowóz paliwa, koszty związane z kontynuacją podróży do miejsca docelowego bądź powrotem kierowcy i pasażerów do siedziby firmy czy na przykład specjalistyczną pomoc na autostradzie.