Cechami specjalnymi modelu z okazji 25. rocznicy są owiewki w kolorze pomarańczowym i czarnym oraz specjalne wewnętrznej tarczy hamulca przedniego. Na osłonie tłumika i łańcucha napędowego dodano oryginalne grawery, a także emblemat 25-lecia i trójwymiarowe logo Suzuki na zbiorniku paliwa.
Suzuki Hayabusa
Pierwsza generacja Suzuki Hayabusa została zaprezentowana w 1998 roku. Motocykl GSX1300R był flagowcem kategorii „Ultimate Sport”, czyli został wyposażony nie tylko w bardzo mocny silnik, ale też dopracowano jego aerodynamikę i układ jezdny pod kątem ekstremalnie szybkiej jazdy. Hayabusa (po japońsku sokół wędrowny; nazwa została wybrana nieprzypadkowo – ten gatunek sokoła w locie koszącym może uzyskiwać nawet 300 km/h) wywołał prawdziwą sensację. Drugą generację motocykla, z silnikiem o zwiększonej pojemności skokowej do 1340 cm3, zaprezentowano w 2007 roku. Była równie agresywna, ale też inaczej-lepiej wyposażona. Przed dwoma laty do sprzedaży trafiła trzecia generacja z ulepszonym silnikiem. Motocykl ma inne podwozie, a także został wyposażony w jeszcze bardziej wyrafinowaną elektronikę (system „S.I.R.S - Suzuki Intelligent Ride System”) oraz quick-shifter. Hayabusa aktualnie jest sprzedawana w 48 krajach świata, od Europy przez USA przez Japonię, ale topowe Suzuki można też zamówić w Indiach oraz w Ameryce Południowej. Przez 25 lat wyprodukowano ponad 200 tysięcy sztuk kultowego modelu!
Suzuki Hayabusa
Historia Suzuki Hayabusa
1998 — prezentacja na targach Intermot w Niemczech
1999 — Rozpoczęcie sprzedaży
2007 — Rozpoczęcie sprzedaży drugiej generacji
2021 — Rozpoczęcie sprzedaży trzeciej generacji
2022 — 200 tys. wyprodukowanych Hayabus