Jeden z największych producentów motocykli na świecie ujawnił plany elektryfikacji segmentu jednośladów. Do 2025 roku globalna oferta Hondy wzbogaci się o minimum dziesięć elektrycznych modeli. Proces elektryfikacji jednośladów rozpocznie się od najtańszych i najbardziej powszechnych segmentów jakimi są elektryczne rowery (EB) oraz motorowery (EM). Obecnie oba te sektory stanowią 90 proc. światowej sprzedaży wszystkich elektrycznych jednośladów.

Czytaj więcej

Trójkołowe skutery na prawo jazdy kat. B. mogą zdominować rynek

W latach 2022 – 2024 w Europie, Azji i Japonii dostępnych będzie pięć, nowych elektrycznych rowerów oraz motorowerów japońskiego producenta. W 2024-2025 roku na wybranych rynkach zadebiutują dwa bezemisyjne, miejskie skutery oraz trzy elektryczne motocykle (Fun EV). Ponadto w ofercie nie zabraknie elektrycznego modelu przeznaczonego dla najmłodszych użytkowników – Kids Fun EV. Zero-emisyjne motocykle dostępne będą w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Podstawą nowych modeli mają być wymienne, półprzewodnikowe akumulatory, które są w fazie rozwoju.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Na autostradach powstanie aż 39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości

W ramach dążenia do neutralności węglowej, Honda kontynuuje również prace nad rozwojem jednośladów o nazwie flex-fuel, które są napędzane paliwami alternatywnymi - mieszanką benzyny z etanonelem. Modele flex-fuel dostępne są już w sprzedaży na rynku brazylijskim. W 2026 roczna światowa sprzedaż elektrycznych jednośladów Hondy ma sięgnąć miliona egzemplarzy (5 proc. całkowitej sprzedaży marki). Pod koniec dekady szacowana liczba nabywców ma zwiększyć się do 3,5 mln, co będzie odpowiadało 15 proc. całego wolumenu sprzedaży. Do 2040 roku Honda zadeklarowała osiągnięcie pełnej neutralności węglowej w segmencie motocykli.