Honda przyspieszy elektryfikację jednośladów. 10 bezemisyjnych modeli do 2025 r.

Do 2025 r. japoński producent zapowiedział wprowadzenie minimum dziesięciu bezemisyjnych dwukołowych modeli. Wśród nich znajdą się elektryczne rowery, motorowery, skutery i motocykle. Po 2040 r. wszystkie jednoślady Hondy mają być neutralne pod względem emisji CO2.

Publikacja: 15.09.2022 15:00

Honda przyspieszy elektryfikację jednośladów. 10 bezemisyjnych modeli do 2025 r.

Foto: mat. prasowe

Jeden z największych producentów motocykli na świecie ujawnił plany elektryfikacji segmentu jednośladów. Do 2025 roku globalna oferta Hondy wzbogaci się o minimum dziesięć elektrycznych modeli. Proces elektryfikacji jednośladów rozpocznie się od najtańszych i najbardziej powszechnych segmentów jakimi są elektryczne rowery (EB) oraz motorowery (EM). Obecnie oba te sektory stanowią 90 proc. światowej sprzedaży wszystkich elektrycznych jednośladów.

Czytaj więcej

Trójkołowe skutery na prawo jazdy kat. B. mogą zdominować rynek

W latach 2022 – 2024 w Europie, Azji i Japonii dostępnych będzie pięć, nowych elektrycznych rowerów oraz motorowerów japońskiego producenta. W 2024-2025 roku na wybranych rynkach zadebiutują dwa bezemisyjne, miejskie skutery oraz trzy elektryczne motocykle (Fun EV). Ponadto w ofercie nie zabraknie elektrycznego modelu przeznaczonego dla najmłodszych użytkowników – Kids Fun EV. Zero-emisyjne motocykle dostępne będą w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Podstawą nowych modeli mają być wymienne, półprzewodnikowe akumulatory, które są w fazie rozwoju.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Na autostradach powstanie aż 39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości

W ramach dążenia do neutralności węglowej, Honda kontynuuje również prace nad rozwojem jednośladów o nazwie flex-fuel, które są napędzane paliwami alternatywnymi - mieszanką benzyny z etanonelem. Modele flex-fuel dostępne są już w sprzedaży na rynku brazylijskim. W 2026 roczna światowa sprzedaż elektrycznych jednośladów Hondy ma sięgnąć miliona egzemplarzy (5 proc. całkowitej sprzedaży marki). Pod koniec dekady szacowana liczba nabywców ma zwiększyć się do 3,5 mln, co będzie odpowiadało 15 proc. całego wolumenu sprzedaży. Do 2040 roku Honda zadeklarowała osiągnięcie pełnej neutralności węglowej w segmencie motocykli.

Jeden z największych producentów motocykli na świecie ujawnił plany elektryfikacji segmentu jednośladów. Do 2025 roku globalna oferta Hondy wzbogaci się o minimum dziesięć elektrycznych modeli. Proces elektryfikacji jednośladów rozpocznie się od najtańszych i najbardziej powszechnych segmentów jakimi są elektryczne rowery (EB) oraz motorowery (EM). Obecnie oba te sektory stanowią 90 proc. światowej sprzedaży wszystkich elektrycznych jednośladów.

W latach 2022 – 2024 w Europie, Azji i Japonii dostępnych będzie pięć, nowych elektrycznych rowerów oraz motorowerów japońskiego producenta. W 2024-2025 roku na wybranych rynkach zadebiutują dwa bezemisyjne, miejskie skutery oraz trzy elektryczne motocykle (Fun EV). Ponadto w ofercie nie zabraknie elektrycznego modelu przeznaczonego dla najmłodszych użytkowników – Kids Fun EV. Zero-emisyjne motocykle dostępne będą w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Podstawą nowych modeli mają być wymienne, półprzewodnikowe akumulatory, które są w fazie rozwoju.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym