Suzuki zaprezentowało trzecią generację Hayabusy

Długo wyczekiwana, trzecia generacja Hayabusy właśnie zadebiutowała. Po raz pierwszy w historii motocykl Suzuki miał swoją premierę w Wirtualnym Salonie Suzuki (Suzuki Motorcycle Global Salon).

Publikacja: 05.02.2021 11:36

Suzuki zaprezentowało trzecią generację Hayabusy

Foto: moto.rp.pl

Premiera pierwszej generacji miała miejsce w 1999 roku. Hayabusa dostarczała największą moc i moment obrotowy niż jakikolwiek inny motocykl sportowy. Nowa generacja legendy podtrzymuje tę tradycję, dostarczając jeszcze więcej koni mechanicznych. Ma być też bardziej przyjazna w prowadzeniu, a to dzięki zaawansowanej inteligentnej elektronice, która pozwala kierowcy wybrać jak motocykl będzie reagował na jego polecenia i jak będzie się zachowywał w różnych sytuacjach. Ma pozwolić to nawet mniej doświadczonym motocyklistom jak najlepiej kontrolować to, co oferuje Hayabusa. Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny komfort użytkowania.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie motocykle najczęściej sprowadzają Polacy

""

Suzuki Hayabusa.

Foto: moto.rp.pl

Suzuki podkreśla, że zespół pracujący nad rozwojem nowego modelu był w pełni zaangażowany, aby zachować wszystkie cechy Hayabusy, które sprawiły, że stała się legendą, jednocześnie skupiając się na stworzeniu zupełnie nowej generacji na przyszłość. Trzecia odsłona Hayabusy kosztuje 84 900 zł. Motocykl jest produkowany w japońskiej fabryce w Hamamatsu. Dostawy pierwszych egzemplarzy do salonów rozpoczną się na początku kwietnia tego roku.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Najważniejsze cechy nowej Hayabusy

Silnik:
Chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy silnik Hayabusy drugiej generacji, o pojemności 1340 cm3, udoskonalony, ma być bardziej wydajny i bardziej trwały.
Zaprojektowany na nowo układ wydechowy, poprawiający wartości mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz spełniający normy emisji spalin Euro 5. Poprawiona charakterystyka silnika – bardziej płynny i równomierny sposób oddawania mocy w najbardziej przydatnym w codziennym użytkowaniu niskim i średnim zakresie obrotów.

""

Foto: moto.rp.pl

Podwozie:
Lekka i wytrzymała, podwójna rama oraz wahacz z odlewu aluminium. Aerodynamiczne owiewki oferujące jeden z najlepszych współczynników oporu powietrza osiąganych przez motocykle. Zbalansowana charakterystyka kierowania łącząca dużą stabilność przy wysokich prędkościach ze zwinną i łatwą zmianą kierunków zapewni dużą pewność siebie podczas jazdy z niższymi prędkościami. Ustawienie początkowe zawieszenia – w pełni regulowanego, odwróconego widelca KYB o średnicy 43 mm oraz amortyzatora tylnego KYB zapewniające kompromis pomiędzy dobrą amortyzacją, a wspaniałą stabilnością podczas jazdy na wprost.
Czterotłoczkowe, przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema współpracujące z dwoma 320-milimetrowymi tarczami. Nowe, indywidualnie zaprojektowane opony Bridgestone. Nowe 7-szprychowe felgi. Rozkład masy wynoszący 50:50. Połówki kierownicy zamontowane o 12 mm bliżej kierowcy podnoszą komfort jazdy, redukujące zmęczenie i efektywnie zwiększające łatwość prowadzenia podczas dynamicznej, sportowej jazdy.

""

Foto: moto.rp.pl

Zaawansowane systemy elektroniczne:
Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) – System wspomagania jazdy
Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) – Przełącznik trybu jazdy – oferujący wybór jednego z trzech fabrycznych lub trzech indywidualnie ustawianych trybów jazdy.
– Motion Track Traction Control System – System kontroli trakcji – (10 trybów + możliwość wyłączenia)
– Power Mode Selector – Przełącznik trybu mocy silnika – (3 tryby)
– Dwukierunkowy quickshifter (2 tryby pracy + możliwość wyłączenia)
– Anti-lift Control System – System przeciwdziałania podnoszenia przedniego koła – (10 trybów + możliwość wyłączenia)
– Engine Brake Control System – System kontroli hamowania silnikiem – (3 tryby + możliwość wyłączenia)
Active Speed Limiter – Ogranicznik prędkości
Launch Control System – Asystent startu (3 tryby)
Emergency Stop Signal – Sygnalizacja hamowania awaryjnego
Suzuki Easy Start System – System łatwego rozruchu
Low RPM Assist – asystent ruszania
Cruise Control System – Tempomat
Combined Brake System – Kombinowany układ hamulcowy
Motion Track Brake System – System kontroli hamowania
Slope Dependent Control System – System kontrolowania jazdy po pochyłości
Hill Hold Control System – Asystent ruszania pod górę

""

Foto: moto.rp.pl

Wyposażenie elektryczne:
Nowoczesny zestaw wskaźników z poprawioną funkcjonalnością, wyposażony w nowy wyświetlacz TFT LCD umieszczony pomiędzy analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. Dzięki funkcji aktywnego wyświetlacza (Active Data Display) zapewnia wszystkie aktualne informacje na temat motocykla. Ustawione pionowo światła w systemie Multi-LED. Po raz pierwszy w motocyklu Suzuki: zintegrowane z kierunkowskazami światła pozycyjne, okalające zewnętrzne krawędzie kanałów dolotowych SRAD.

CZYTAJ TAKŻE: Najlepiej sprzedawane motocykle w 2020 roku

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Premiera pierwszej generacji miała miejsce w 1999 roku. Hayabusa dostarczała największą moc i moment obrotowy niż jakikolwiek inny motocykl sportowy. Nowa generacja legendy podtrzymuje tę tradycję, dostarczając jeszcze więcej koni mechanicznych. Ma być też bardziej przyjazna w prowadzeniu, a to dzięki zaawansowanej inteligentnej elektronice, która pozwala kierowcy wybrać jak motocykl będzie reagował na jego polecenia i jak będzie się zachowywał w różnych sytuacjach. Ma pozwolić to nawet mniej doświadczonym motocyklistom jak najlepiej kontrolować to, co oferuje Hayabusa. Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny komfort użytkowania.

Pozostało 85% artykułu
Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym