Nauka jazdy na rowerze będzie obowiązkowym przedmiotem w niemieckich szkołach. Jest to wynik rosnącej liczby śmiertelnych wypadków z udziałem rowerzystów. Jak podał dziennik Berliner Kurier, o takie rozwiązanie od dawna apelował Berliński Związek Kolarstwa.

Tylko w tym roku, w samym Berlinie, 15 rowerzystów poniosło śmierć – podał dziennik Berliner Kurier. Liczba ta rośnie z roku na rok, a mimo to na przestrzeni ostatnich lat nie udało się rozwiązać tego problemu. Powód był dość błahy. Okazało się, że pojawiły się trudności ze szkoleniami nauczycieli, którzy mieliby prowadzić dodatkowe zajęcia. Rozwiązanie zaproponował zarząd Berlińskiego Związku Kolarskiego. Przedstawił Senatowi gotową koncepcję, zgodnie z którą organizacja samodzielnie wyszkoli nauczycieli.

CZYTAJ TAKŻE: Jazda na e-rowerze lepiej wpływa na kondycję niż na tradycyjnym

– W przyszłości rower będzie odgrywał większą rolę, zwłaszcza w szkołach podstawowych. Zorganizowaliśmy kurs testowy w jednej ze szkół podstawowych – cytuje Berliner Kurier wypowiedź Martina Klesmanna, rzecznika berlińskiej administracji oświatowej. Program ten zostanie w niedługim czasie rozszerzony o kolejne placówki. – Lekcje mogą pomóc zmniejszyć liczbę wypadków w Berlinie. Niektórzy berlińscy rowerzyści mają braki w podstawowych umiejętnościach – mówi Konstantin Henschen z Berlińskiego Związku Kolarskiego.

CZYTAJ TAKŻE: Tomasz Przygucki, prezes TrybEco: Postrzeganie roweru elektrycznego się zmieniło

Heschen szacuje, że około 30 proc. młodzieży nie potrafi prawidłowo jeździć na rowerze. Problem związany z nieumiejętnością przepisowej jazdy na rowerze dotyczy nie tylko mieszkańców Berlina. W Polsce również jest to zauważalne. Kilkanaście lat temu chętni mogli w szkole ubiegać się o kartę rowerową. Wtedy trzeba było zdać dość prosty test. Teraz jednak tego nie ma. Z tego względu rozwiązanie, które wprowadza Berlin powinno być ogólnokrajowe, europejskie albo nawet światowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wirus uderzył i biznes na kołach przestał się kręcić

Firmy taksówkowe notują nawet 70-proc. spadki zamówień, a operatorzy hulajnóg czy rowerów na minuty ...

Opel tnie zatrudnienie. Ale nie w Polsce

Do roku 2029 francuska Grupa PSA zamierza się pozbyć w Niemczech 4,1 tys. osób. ...

Jednoślady 2018: Na rynku zyskują tylko najdroższe motocykle

„Japończyki” trzymają się mocno, za to na polskie motocykle jest coraz mniej chętnych. Polski ...

Bosch z problemami. Szykują się zwolnienia

Firma Bosch jest największym na świecie dostawcą motoryzacyjnym. Zatrudnia 410 000 osób na całym ...

Lightyear One: Auto ładowane energią słoneczną

Holenderski startup Lightyear opracowuje 5-osobowy samochód napędzany energią słoneczną. Produkcja powinna rozpocząć się w ...

Będzie szturm klientów na firmy leasingowe

Spółki leasingowe nie chcą komentować zmian, które dla ich branży przyszykował rząd. Spodziewają się ...