Harley-Davidson nadal z kłopotami

Harley-Davidson poinformował o większym od spodziewanego spadku obrotów z powodu nadal malejącego popytu w USA.

Publikacja: 30.01.2020 00:04

Harley-Davidson nadal z kłopotami

Foto: moto.rp.pl

Producent kultowych jednośladów z Milwaukee podał, że przychody ze sprzedaży motocykli, części zamiennych i akcesoriów oraz artykułów pokrewnych zmalała w IV kwartale o 8,5 proc. do 874,1 mln dolarów, a analitycy spodziewali się spadku o 3,7 proc do 920,14 mln. Kwartalny zysk po korekcie wyniósł 20 centów na akcję, więcej od 17 centów przed rokiem.

""

Harley Davidson Low Rider S.

Foto: moto.rp.pl

Harley-Davidson zna doskonale sytuację w Stanach, na które przypada ponad połowa jego sprzedaży: klienci najważniejszego segmentu starzeją się, a działania, by zdobyć nowych i młodych dotychczas nic nie dały. Grudzień był 12. kolejnym miesiącem malejącej sprzedaży detalicznej. Na drugim rynku firmy, w Europie, też sprzedano mniej motocykli. Salony otrzymały w 2019 r. łącznie 231 939 egzemplarzy motocykli, najmniej od dziewięciu lat — pisze Reuter. Utrzymujące się zmiany demograficzne wpłynęły też na notowania akcji Harleya — straciły 44 proc. w ostatnich 5 latach. Dla porównania, w tym samym czasie indeks S&P 500 zyskał 63 proc. Harley stara się szukać nowych rynków proponując lżejsze jednoślady w Azji. Do 2027 r. chce dojść do osiągania połowy obrotów ze sprzedaży motocykli poza USA. To zaczyna dawać owoce. Sprzedaż w Azji-Pacyfiku zwiększyła się w IV kwartale o 6,2 proc i w całym roku o 2,7 proc.

""

Harley-Davidson 115th Anniversary Celebration.

Foto: moto.rp.pl

Firma chce dojść w bieżącym roku do 4,53 mld dolarów ze sprzedaży motocykli wobec 4,57 mld z 2019 r. Aby zyskać klientów zaczęła pracować nad wersjami elektrycznymi, do końca 2020 r. planuje dwie premiery w bardzo konkurencyjnym segmencie średnich jednośladów. Z kolei Unia Europejska pozwala na import motocykli z Tajlandii, z ominięciem odwetowego cła 25 proc. na jednoślady produkowane w Stanach, więc ich sprzedaż powinna też być lepsza.

Reklama
Reklama

Producent kultowych jednośladów z Milwaukee podał, że przychody ze sprzedaży motocykli, części zamiennych i akcesoriów oraz artykułów pokrewnych zmalała w IV kwartale o 8,5 proc. do 874,1 mln dolarów, a analitycy spodziewali się spadku o 3,7 proc do 920,14 mln. Kwartalny zysk po korekcie wyniósł 20 centów na akcję, więcej od 17 centów przed rokiem.

Harley-Davidson zna doskonale sytuację w Stanach, na które przypada ponad połowa jego sprzedaży: klienci najważniejszego segmentu starzeją się, a działania, by zdobyć nowych i młodych dotychczas nic nie dały. Grudzień był 12. kolejnym miesiącem malejącej sprzedaży detalicznej. Na drugim rynku firmy, w Europie, też sprzedano mniej motocykli. Salony otrzymały w 2019 r. łącznie 231 939 egzemplarzy motocykli, najmniej od dziewięciu lat — pisze Reuter. Utrzymujące się zmiany demograficzne wpłynęły też na notowania akcji Harleya — straciły 44 proc. w ostatnich 5 latach. Dla porównania, w tym samym czasie indeks S&P 500 zyskał 63 proc. Harley stara się szukać nowych rynków proponując lżejsze jednoślady w Azji. Do 2027 r. chce dojść do osiągania połowy obrotów ze sprzedaży motocykli poza USA. To zaczyna dawać owoce. Sprzedaż w Azji-Pacyfiku zwiększyła się w IV kwartale o 6,2 proc i w całym roku o 2,7 proc.

Reklama
Dwa Kółka
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Dwa Kółka
Polska firma zbudowała rower napędzany wodorem
Dwa Kółka
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście i po prostu wpadnij obejrzeć najnowsze motocykle!
Dwa Kółka
Nauka, radość i bezpieczeństwo. Rusza 19. sezon szkoleń Suzuki Moto Szkoły
Dwa Kółka
Motocykliści nie wjadą już na najsłynniejszy tor wyścigowy na świecie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama