Harley-Davidson poinformował o większym od spodziewanego spadku obrotów z powodu nadal malejącego popytu w USA.

Producent kultowych jednośladów z Milwaukee podał, że przychody ze sprzedaży motocykli, części zamiennych i akcesoriów oraz artykułów pokrewnych zmalała w IV kwartale o 8,5 proc. do 874,1 mln dolarów, a analitycy spodziewali się spadku o 3,7 proc do 920,14 mln. Kwartalny zysk po korekcie wyniósł 20 centów na akcję, więcej od 17 centów przed rokiem.

Harley Davidson Low Rider S.

Harley-Davidson zna doskonale sytuację w Stanach, na które przypada ponad połowa jego sprzedaży: klienci najważniejszego segmentu starzeją się, a działania, by zdobyć nowych i młodych dotychczas nic nie dały. Grudzień był 12. kolejnym miesiącem malejącej sprzedaży detalicznej. Na drugim rynku firmy, w Europie, też sprzedano mniej motocykli. Salony otrzymały w 2019 r. łącznie 231 939 egzemplarzy motocykli, najmniej od dziewięciu lat — pisze Reuter. Utrzymujące się zmiany demograficzne wpłynęły też na notowania akcji Harleya — straciły 44 proc. w ostatnich 5 latach. Dla porównania, w tym samym czasie indeks S&P 500 zyskał 63 proc. Harley stara się szukać nowych rynków proponując lżejsze jednoślady w Azji. Do 2027 r. chce dojść do osiągania połowy obrotów ze sprzedaży motocykli poza USA. To zaczyna dawać owoce. Sprzedaż w Azji-Pacyfiku zwiększyła się w IV kwartale o 6,2 proc i w całym roku o 2,7 proc.

Harley-Davidson 115th Anniversary Celebration.

Firma chce dojść w bieżącym roku do 4,53 mld dolarów ze sprzedaży motocykli wobec 4,57 mld z 2019 r. Aby zyskać klientów zaczęła pracować nad wersjami elektrycznymi, do końca 2020 r. planuje dwie premiery w bardzo konkurencyjnym segmencie średnich jednośladów. Z kolei Unia Europejska pozwala na import motocykli z Tajlandii, z ominięciem odwetowego cła 25 proc. na jednoślady produkowane w Stanach, więc ich sprzedaż powinna też być lepsza.

CZYTAJ TAKŻE: Polska premiera elektrycznego motocykla Harley-Davidson LiveWire

Harley Davidson LiveWire.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemiecki Smart w chińskich rękach

Ikona niemieckiej motoryzacji, koncern Daimler AG, znowu wyprzedaje część swych aktywów Chińczykom. Chiński Geely ...

Ford Mustang High Performance: 330 KM dla czterech cylindrów

Dzięki fabrycznemu pakietowi High Performance czterocylindrowy Ford Mustang może zyskać dodatkowe 40 KM, zawieszenie ...

Chiny są liderem elektromobilności. Na zdjęciu Baojun E100, produkt spółki joint venture utworzonej przez SAIC Motor Corp., General Motors Co. i Liuzhou Wuling Automobile Industry Co.

Rynek aut elektrycznych rośnie jak szalony

Na świecie jeździ dzisiaj ponad 3 mln aut z doładowaniem elektrycznym. To o 54 ...

W Koninie powstanie zakład wytwarzający materiały do baterii aut elektrycznych

W Koninie w 2021 roku ruszy zakład brytyjskiej firmy Johnson Matthey wytwarzający zaawansowane materiały ...

Dariusz Wawrzyniak, szef Poznań Motor Show: Z Genewy do Poznania

Nie ma drugiego takiego miejsca w Polsce, gdzie w jednym miejscu można zobaczyć tyle ...

Citroen C3 Aircross: Wesoły bąbel

Gdy nowy SUV Citroena ujrzał światło dzienne, uznałem go za dziwoląga. Do czasu. Kilka ...