Polska premiera elektrycznego motocykla Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson zaprezentował w Warszawie swój pierwszy, w pełni elektryczny motocykl LiveWire. Elektryk dostępny będzie u trzech partnerów Harleya – w Katowicach, Poznaniu i Warszawie.

Publikacja: 02.11.2019 07:43

Polska premiera elektrycznego motocykla Harley-Davidson LiveWire

Foto: moto.rp.pl

""

Polska premiera elektrycznego Harleya Davidsona LiveWire.

Foto: moto.rp.pl

Model LiveWire ma być ucieleśnieniem przyszłości marki Harley-Davidson. Pierwszy elektryczny motocykl kultowej amerykańskiej marki. Odlana z aluminium rama ma zapewnić sztywność i lekkość konstrukcji. Usługa H-D Connect, umożliwia połączenie właściciela LiveWire z motocyklem przez smartfon, korzystając aplikacji Harley-Davidson.

""

Foto: moto.rp.pl

Harley ma w planach zdobycie pozycji lidera w dziedzinie wprowadzania napędów elektrycznych na światowym rynku motocyklowym. LiveWire to pierwszy krok w tym kierunku. Projekt ma posłużyć również pozyskaniu nowych i młodszych klientów. Akumulator ma pojemność 15,5 kWh i ma zapewnić zasięg na poziomie 158 km. Szybka ładowarka DC Fast Charge (DCFC) może być użyta do ładowania motocykla przez gniazdo SAE. Wszyscy dealerzy Harley-Davidson sprzedający motocykl LiveWire™ będą oferować publiczną stację ładowania. Ładowarka DCFC umożliwia ładowanie akumulatora w zakresie 0-80 procent w czasie 40 minut. Załadowanie akumulatora w 100 procentach pochłania godzinę czasu.

""

Foto: moto.rp.pl

LiveWire przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 177 km/h (ograniczona elektronicznie). Napęd elektryczny nie wymaga użycia sprzęgła ani skrzyni biegów, co znacznie ułatwia jazdę nowym motocyklistom. Hamowanie w trybie odzysku energii pozwala, szczególnie w warunkach miejskich na doładowanie akumulatora.

""

Foto: moto.rp.pl

Elektryczny Harley jest wyposażony w system Elektronicznego Sterowania Podwoziem (Electronic Chassis Control, ECC) wykorzystujący udoskonaloną funkcję ABS poprawiającą bezpieczeństwo podczas jazdy na zakrętach oraz funkcję kontroli trakcji (TCS) i system kontroli poślizgu (Drag-Torque Slip Control System, DSCS) monitorujący i kontrolujący moment obrotowy przedniego i tylnego hamulca, a także moment obrotowy silnika przenoszony na tylne koło, w celu poprawy kontroli pojazdu przez kierowcę oraz zapewnienia stabilności jazdy w różnych warunkach.

""

Foto: moto.rp.pl

Motocykl jest wyposażony w funkcję H-D Connect, która zapewnia łączność pomiędzy motocyklistą a pojazdem. Dzięki temu zdalnie możemy odczytać informacje stanu ładowania akumulatora, dostępny zasięg czy sprawdzanie stanu ładowania, w tym poziomu naładowania oraz czasu do zakończenia ładowania. Aplikacja wyszukuje również stację ładowania. Aplikacja wskazuje również lokalizację zaparkowanego motocykla oraz wyśle ostrzeżenie w przypadku manipulowania przy pojeździe lub jego przemieszczenia.

""

Foto: moto.rp.pl

Napęd elektryczny H-D Revelation ma generować minimalne wibracje, ciepło i hałas. To, że LiveWire jest elektryczny nie oznacza, że jest kompletnie cichy. Nowego Harleya wyróżnia zupełnie inny niż do tej pory dźwięk, zmieniający się w miarę przyspieszania motocykla. To nowy, futurystyczny ton i przyszłość Harleya.

CZYTAJ TAKŻE: Harley Davidson: Wszystkie nowości na rok 2020

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

LiveWire 2018. Spain

Foto: moto.rp.pl

""

LiveWire 2018. Spain

Foto: moto.rp.pl

Model LiveWire ma być ucieleśnieniem przyszłości marki Harley-Davidson. Pierwszy elektryczny motocykl kultowej amerykańskiej marki. Odlana z aluminium rama ma zapewnić sztywność i lekkość konstrukcji. Usługa H-D Connect, umożliwia połączenie właściciela LiveWire z motocyklem przez smartfon, korzystając aplikacji Harley-Davidson.

Harley ma w planach zdobycie pozycji lidera w dziedzinie wprowadzania napędów elektrycznych na światowym rynku motocyklowym. LiveWire to pierwszy krok w tym kierunku. Projekt ma posłużyć również pozyskaniu nowych i młodszych klientów. Akumulator ma pojemność 15,5 kWh i ma zapewnić zasięg na poziomie 158 km. Szybka ładowarka DC Fast Charge (DCFC) może być użyta do ładowania motocykla przez gniazdo SAE. Wszyscy dealerzy Harley-Davidson sprzedający motocykl LiveWire™ będą oferować publiczną stację ładowania. Ładowarka DCFC umożliwia ładowanie akumulatora w zakresie 0-80 procent w czasie 40 minut. Załadowanie akumulatora w 100 procentach pochłania godzinę czasu.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym