Bloomberg

Amerykański producent kultowych motocykli Harley-Davidson ogłosił zamiar uruchomienia fabryki w Tajlandii, która ma produkować na szybko rosnący rynek Azji Pld. -Wsch. Nie spodobało się to związkowcom

Nie ujawniono wielkości inwestycji w prowincji Rayong, na południowy wschód od Bangkoku, w tajskim zagłębiu motoryzacyjnym, gdzie działają już zakłady kilku innych firm samochodowych. Dyrektorka od PR w firmie, Katie Whitmore stwierdziła, że w 2016 r. firma osiągnęła najlepsze wyniki w regionie Azji-Pacyfiku, ale nie podała żadnych liczb.

– Ośrodek produkcyjny w Tajlandii pozwoli nam szybciej reagować w regionie krajów ASEAN i w Chinach, zapewni większą konkurencyjność. Zwiększenie dostępu i proponowanie przystępniejszych cen naszym klientom w regionie ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju całej firmy — powiedziała i zastrzegła, że Hartey-Davidson nie zamierza wcale zmniejszać zatrudnienia w swych fabrykach w Stanach.

Nowa fabryka pozwoli firmie z Milwaukee w stanie Wisconsin unikać cła 60 proc. w eksporcie motocykli do Tajlandii i uzyskać ulgi podatkowe w eksporcie jednośladów do sąsiednich krajów na podstawie porozumienia handlowego członków ASEAN. Amerykanie uruchomili w 2011 r. fabrykę w Indiach, mają też montownię w Brazylii.

Informacja o inwestycji w Tajlandii podana przez „New York Times” wywołała gniewną reakcję przewodniczącego branżowego związku zawodowego United Steelworkers International, Leo Gerarda, który oświadczył, że decyzja firmy „jest afrontem dla amerykańskich ludzi pracy i dla setek tysięcy motocyklistów Harleya w całym kraju”. Gerard uważa ponadto, że przeniesienie produkcji poza Stany „zagraża sukcesowi, jaki Harley odnosił od lat”. Związek liczący 850 tys. członków w Ameryce Płn. ma p; przedstawicieli w zakładach Harleya w 2 stanach USA.

Katie Whitmore stwierdziła jednak, że motocykle montowane w Tajlandii będą mieć „ten sam autentyczny wygląd, gang silnika i wywoływać odczucia”, co sztuki powstające w USA.

Popyt na te ciężkie jednoślady maleje w Stanach z powodu starzenia się pokolenia tzw. baby boomers, które było głównym segmentem odbiorców, a także na skutek konkurencji indyjskiej marki Polaris Industries czy japońskiej Hondy, które oferują niższe ceny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

GDDKiA wybrała firmy na budowę dwóch odcinków S6

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków drogi ...

Ministerstwa nie chcą pojazdów elektrycznych

Wbrew planom ministra energii kancelaria premier Beaty Szydło, cztery resorty, Krajowa Administracja Skarbowa, BOR ...

Na drogach przybędzie aut z obcymi numerami

Część przedsiębiorstw, szczególnie małych, zapowiada ucieczkę z kraju  przed nowymi zasadami opodatkowania aut firmowych. ...

Niepewna przyszłość motoryzacji

Zbierają się czarne chmury nad przemysłem motoryzacyjnym. W przyszłości firmy będą sprzedawać mniej samochodów, ...

Hybryda czy hybryda plug-in? Czym się różnią, jak działają

Statystycznie pokonujemy o wiele mniej kilometrów niż nam się wydaje. Sprawdzamy jakie źródło napędu ...

Polskie autostrady wśród najdroższych na świecie

Firma analityczna Budget Direct zrobiła ranking najdroższych na świecie autostrad. W pierwszej dziesiątce znalazł ...