W połowie października zgodził się na nią Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Ma to być największa jak dotąd transakcja na polskim rynku dealerskim, która przebiła sprzedaż salonów kontrolowanej przez Kulczyk Tradex spółki KPI Retail austriackiej firmie Porsche Holding Salzburg w 2011 r. Holding 1 będzie zarządzał przejętymi salonami poprzez swoją spółkę córkę - Grupę PGD. - Grupa PGD spełniła wszystkie nasze kryteria związane z wizją rozwoju biznesu samochodowego, zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta oraz partnera gotowego do stawiania czoła nowym wyzwaniom branży - powiedział Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich. Renault Retail Group (RRG) sprzedała swój polski oddział w ramach realizacji strategicznego planu Grupy Renault - ‘Renaulution”. Należąca do koncernu sieć RRG, jako firma dystrybucyjna, zmienia swój model biznesowy, by lepiej dostosować się do zmian na rynku i oczekiwań klientów.

Czytaj więcej

Nowy koncept sprzedaży samochodów używanych. Tylko auta ze sprawdzoną historią

Zakup Renault Retail Group Warszawa finalizuje tegoroczny proces inwestycyjny dealerskiej części Holdingu 1. W pierwszym kwartale kupiła ona dealerstwo Forda we Wrocławiu, a także rozpoczęła w tym mieście sprzedaż Mitsubishi. Z kolei w Krakowie i Warszawie uruchomiła Cupra Studio. Wkrótce ma zainaugurować działalność dealerów Opla i DS Automobiles w Warszawie. Zarząd Holdingu 1 zakłada, że w zakupionych czterech salonach Renault i Dacii będzie można wykorzystać doświadczenia i rozwiązania sprawdzone w PGD, która z kolei liczy na wykorzystanie w swojej działalności dobrych praktyk z RRG Warszawa. – Naszą szczególną uwagę już wzbudził dopracowany proces działań doradców serwisów w zakresie bezpieczeństwa – mówi Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1. Chodzi tu przykładowo o informowanie klienta, że najprawdopodobniej nadszedł czas wymiany klocków hamulcowych.

Zmianie właścicielskiej będzie towarzyszyć zmiana nazw handlowych czterech warszawskich dealerstw. Obowiązywać będą zasady nazewnictwa przyjęte przez Grupę PGD z początkiem roku. Skrót RRG zastąpi skrót PGD, zatem na salonach dealerskich pojawią się wkrótce oznakowania w formie: Renault PGD Puławska czy Renault PGD Mory. Poza salonami sprzedaży, w skład RRG Warszawa wchodzi także pięć autoryzowanych serwisów Renault i Dacii oraz cztery zakłady blacharsko-lakiernicze. RRG Warszawa ma także mocną pozycję na rynku samochodów używanych. Oddział przy Alejach Jerozolimskich jest nie tylko jednym z największych i najnowocześniejszych punktów ReNew w Polsce, ale też prowadzi sprzedaż samochodów używanych w odrębnym salonie, w standardzie sprzedaży aut nowych. Holding 1 to polska grupa kapitałowa z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży dealerskiej. Należąca do niego Grupa PGD jest jednym z liderów polskiego rynku dealerskiego z łączną sprzedażą przekraczającą ćwierć miliona nowych samochodów. Dotąd posiadała prawie czterdzieści autoryzacji szesnastu marek. Dwanaście z autoryzacji obejmuje marki należące do aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Z Grupą Renault firma związana jest przez siostrzaną spółkę Euromotor, która w słowackiej Bańskiej Bystrzycy prowadzi sprzedaż samochodów Renault oraz Dacia.

Czytaj więcej

Elektrykiem na wakacje. Koszmar czy frajda?