Rynek samochodów używanych w ostatnich dwóch latach doświadczył szoku cenowego. I choć ceny nie rosną już w takim tempie, jak kilkanaście miesięcy temu i klienci się z nimi oswoili, to nie widać żadnych przesłanek, które sugerowałyby ich spadki. W czołówce poszukiwanych i polecanych wzajemnie przez kierowców marek dominują Volkswagen, Skoda, Seat i Toyota. – Wśród naszych klientów coraz więcej mamy zapytań o używane Toyoty z napędem hybrydowym. Nadal też, w związku ze stałym zainteresowaniem montażem instalacji LPG, dużym powodzeniem cieszą się auta z silnikiem benzynowym wolnossącym. Zmienia się tendencja związana z segmentem aut. Akcenty przeniosły się z pojazdów z nadwoziami tradycyjnymi, typu sedan i hatchback, na korzyść tych z segmentu Cross Over i SUV. Dostrzegamy też duże zapotrzebowanie na wersje samochodów 7 – miejscowych, które błyskawicznie znikają z rynku – mówi Marcin Górski, Car Remarketing Director w LeasePlan.

Czytaj więcej

Volvo zrezygnuje z diesli. Ostatnia szansa na zakup takiego modelu

Bez względu na segment samochodów, klienci poszukują aut z czujnikami cofania i kamerami. Nowym trendem jest zwiększone zainteresowanie autami, które są kompatybilne ze smartphonami, z aplikacjami Apple Car Play i Android Auto. – Nie dziwi nas to. Kierowcy widzą w nich wiele korzyści. Pozwalają one zarządzać i strumieniować obrazy i dane z telefonów na wyświetlacz komputera pokładowego auta, np. ulubioną muzykę, ułatwiają odbieranie, czytanie wiadomości podczas jazdy, jednym słowem poprawiają komfort prowadzącego i pasażerów. Komfort wynikający z nowych technologii jest ważnym faktorem, bez względu na segment pojazdów. W klasie premium do tych oczekiwań należy też dołożyć potrzeby estetyczne, jak pakiety stylistyczne AMG, M czy S-line - mówi Łukasz Jędrasik, Delivery, Rent a Car & Used Car Sales Manager w ALD Automotive.

Czytaj więcej

Będzie nowy Volkswagen Tiguan. Przechodzi ostatnie testy, premiera jesienią