Ta zmiana oznacza jednocześnie nowe plany dla tyskiego zakładu, jakie ma dla niego FCA. Zostanie tam wprowadzone nowa płyta podłogowa i zapewne nowe modele. Prasa włoska pisze o dużym zwiększeniu produkcji, nawet o ponad jedna czwartą. Odchodzący na emeryturę Antoni Greń jest absolwentem Politechniki Łódzkiej. Rozpoczął pracę w Zakładzie Mechaniki Fabryki Samochodów Małolitrażowych (FSM) w 1974 r. W 1997 r. wyjechał do Włoch, gdzie w Fiat Auto w turyńskim Mirafiori Meccanica zarządzał koordynacją prac w dziale kontroli jakości. Po dwóch latach wrócił do Fiat Auto Poland jako kierownik działu jakości Fiat Auto Poland Tychy. W 2004 r. ponownie pojechał do Włoch, gdzie pracował w centralnej kontroli jakości we Fiat Auto w Turynie, później w fabryce w Melfi. Do Polski wrócił w 2007 roku, ponownie do działu kontroli jakości. Pięć lat później został kierownikiem produkcji i logistyki. We wrześniu 2012 został dyrektorem tyskiej fabryki. W nieco ponad rok później 6 grudnia 2013 r. zakład otrzymał złoty poziom WCM.
Stary i nowy szef: Antoni Greń (po lewej) i Tomasz Gębka.
CZYTAJ TAKŻE: Stellantis: nazwa dla sojuszu grup FCA i PSA
Tomasz Gębka jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Pracę w FCA Poland rozpoczął w tyskiej fabryce 15 lat temu. Pierwsze doświadczenie międzynarodowe zdobył w latach 2007-2008 w WCM Development Center w Turynie, gdzie współpracował z działami centralnymi i zakładami produkcyjnymi koncernu we Włoszech, Turcji i innych krajach. W 2008 r. wrócił do Tychów na stanowisko kierownika utrzymania ruchu spawalni. W tych latach tyska fabryka pozyskała dwa tytuły w WCM – Bronze Level w 2007 r. i Silver Level dwa lata później. Z Tychów Tomasz Gębka został oddelegowany do Włoch na stanowisko szefa spawalni fabryki w Pomigliano d’Arco, dokąd w 2010 roku została przeniesiona została produkcja Pandy. W latach 2014-2015 był szefem montażu w zakładzie Avv. Giovanni Agnelli w Grugliasco pod Turynem, produkującego Maserati Quattroporte i Ghibli. W 2015 r. już jako dyrektor wrócił do Pomigliano d’Arco, a rok później przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych, bo został szefem zakładu FCA w Belvidere w stanie Illinois. Zreorganizował tam strukturę zakładu i przygotował go do uruchomienia nowego produktu – produkcji Jeepa Cherokee w 2017 r. oraz nowego modelu w 2018 r.
Zakład FCA w Belvidere w stanie Illinois (USA).