Mimo pandemii koronawirusa, który nadszarpnął budżety koncernów motoryzacyjnych, Grupy FCA oraz PSA nie zrezygnowały z fuzji. Wszystko więc jest na dobrej drodze do realizacji planu połączenie, o czym świadczy zaprezentowanie nazwy aliansu.

Do połączenia Grup PSA i FCA dojdzie wiosną 2021 roku. Do tego czasu mają zostać dopięte wszystkie szczegóły związane z fuzją. Dowodem na to, że praca są coraz bardziej zaawansowane, jest ogłoszenie nazwy pod jaką połączone grupy będą rozpoznawalne zarówno na giełdzie, jak też w świecie biznesu oraz części materiałów prasowych (m.in. takich marek jak: Fiat, Dodge, Alfa Romeo, Peugeot, Opel czy Citroen).

CZYTAJ TAKŻE: 60 lat Peugeota 404: Elegancja i niezniszczalność

Stellantis to nowa nazwa połączonych koncernów FCA i PSA. Ma ona odniesienie do łaciny, gdzie „stella” oznacza gwiazdę. Z oficjalnych komunikatów prasowych wynika, że jest to odniesienie do „idealnego układu gwiazd”.

– Stellantis pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe i ambitne połączenie legendarnych marek motoryzacyjnych i silnych kultur korporacyjnych, które razem tworzą jednego z nowych liderów w nadchodzącej erze mobilności, zachowując jednocześnie wszystkie swoje wyjątkowe wartości, jak i cenne elementy składowe – napisano w oficjalnym komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat 500e „la Prima”: Elektryczny, limitowany, drogi

Po dokończeniu fuzji Stellantis stanie się czwartym co do wielkości koncernem świata. Zarówno FCA, jak tez PSA zakłada, że połączenie pozwoli zminimalizować koszty, przyczyni się do przyspieszenia tempa nad nowymi modelami oraz zdecydowanie zwiększy zasięg grupy na całym świecie. Stellantis połączy takie marki jak: Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Vauxhall, Fiat, Alfa Romeeo, Jeeep, Chrysler, Lancia, Maserati, Dodge i Ram. Potencjalną wartość FAC i PSA ocenia się na ponad 50 mld USD.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Superb Combi iV Plug-in Hybrid L&K: Komfort w wersji eko

Samochody z napędem elektrycznym sprzedają się w Europie coraz lepiej. A rosnącego pędu Europejczyków ...

Nowy szef FCA nie będzie miał z górki

Sergio Marchionne nie był szefem Fiat Chrysler Automobiles. On był FCA. Na ile Mike ...

Wodór i prąd na europejskich drogach

Unijne koncerny motoryzacyjne muszą znacząco zmniejszyć emisję CO2 w nowo produkowanych samochodach. Na europejskich ...

Honda Civic Type R: Techno impreza

Są dwie szkoły projektowania najmocniejszych wersji cywilnych samochodów. Pierwsza z nich głosi, że nie ...

Na świecie jest już milion Tesli

Firma założona w 2003 roku ma powody do zadowolenia. Z linii produkcyjnej zjechała milionowa ...

Dacia Dokker: Złota rączka

Przez tydzień poruszałem się Dokkerem. Ale nie takim zwykłym. Zmodyfikowanym tak, by jak najlepiej ...