Mazda z wysoką sprzedażą w Europie

Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego 2019-20, raportując globalną sprzedaż 1 mln 106 tys. pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 roku.

Publikacja: 09.02.2020 10:44

Mazda z wysoką sprzedażą w Europie

Foto: moto.rp.pl

Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, zwiększając sprzedaż o 14 procent do poziomu 195 tys. sztuk samochodów. Niemcy – największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54 tys. sztuk (+10 proc.), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7 procent, na przekór trendom obowiązującym na rynku.

""

Mazda CX-30.

moto.rp.pl

Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 139 tys. samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305 tys. sztuk. Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro).

""

Mazda 3.

moto.rp.pl

Monitorując na bieżąco globalne kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, Mazda skorygowała całoroczną prognozę sprzedaży do 1,5 mln samochodów (poprzednio 1,55 mln szt.). Z uwagi na korzystny wpływ na prognozy zysku skorygowanych założeń dotyczących kursu walutowego, prognoza zysku operacyjnego w wysokości 60 mld jenów (496 mln euro) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (355 mln euro) pozostają na niezmienionym poziomie.

Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, zwiększając sprzedaż o 14 procent do poziomu 195 tys. sztuk samochodów. Niemcy – największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54 tys. sztuk (+10 proc.), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7 procent, na przekór trendom obowiązującym na rynku.

Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 139 tys. samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305 tys. sztuk. Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro).

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta