Nałożenie przez prezydenta Trumpa 5-procentowej taryfy celnej na meksykańskie towary przychodzi dla BMW w najgorszym momencie. Eksport aut do USA z fabryki, która zostanie otwarta w przyszłym tygodniu w Meksyku, może stać się dla firmy finansową katastrofą. Niemiecka marka zainwestowała w budowę miliard dolarów.

Spora część BMW serii 3 produkowanych w położonej w środkowym Meksyku (San Luis Potosi) ma być przeznaczona na amerykański rynek. Wyższe stawki celne na towary pochodzące z Meksyku stawia bawarskiego producenta samochodów w trudnej sytuacji. Może podnieść ceny lub zrezygnować z lwiej części swojego zysku.

W Meksyku będzie produkowane BMW serii 3.

Takich problemów nie spodziewał się kierownictwo BMW gdy zdecydowało się zbudować pierwszą fabrykę BMW w Meksyku. Miało być znakomicie – niskie koszty pracy i zerowe cła na eksport do USA, drugi co do wielkości rynek samochodów na świecie. Nowe taryfy zaczną obowiązywać od 10 czerwca. W czwartek wieczorem (30.06) prezydent USA zakomunikował to w swoim stylu, czyli na jego Twitterze.

ZOBACZ TAKŻE: Zmodernizowane BMW X1: Hybryda plug-in i dwa nowe diesle

To kolejny cios dla firmy, której sprzedaż spada. Meksykańska fabryka miała stanowić jedną piątą produkcji BMW w Ameryce Północnej. Bawarczycy produkują obecnie większość swoich samochodów w Ameryce Północnej, w Południowej Karolinie, ale spora część potrzebnych do produkcji komponentów importowanych jest z Meksyku. W 2015 roku części od meksykańskich dostawców miały wartości 2,5 mld dolarów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ford Ranger Raptor: W przyszłym roku w polskich salonach

Ford Ranger w ekstremalnej wersji Raptor trafi również na polski rynek. Raptor to wersja ...

Spadek światowej produkcji samochodów

W 2020 roku wyprodukowano na świecie znacznie mniej samochodów. Największe tąpnięcie miało miejsce w ...

Yamaha jest liderem polskiego rynku motocykli

Motocykle z zadyszką

W sierpniu liczba rejestracji nowych maszyn w ujęciu rocznym co prawda wzrosła, ale obecny ...

Niemcy nie wymieniają starych diesli. Fiasko programu dopłat

W Niemczech coraz więcej miast zakazuje wjazdu starym dieslom. Ich właściciele, o ile zdecydują ...

Policja przesiada się na SUV-y

Policja mocno doposaża w tym roku swoją flotę. I bardzo chętnie sięga po auta ...

Budowa dróg przestaje się opłacać

Rośnie liczba budów bez wykonawcy. GDDKiA zerwała właśnie umowę z Impresą Pizzarotti na budowę ...